Bäst just nu?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tqila, 31 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tqila

tqila Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har varit iphone ägare i ett par år nu och har funderingar över att gå över till den andra sidan ;)

så jag skulle egentligen bara vilja veta lite vilken ni tycker är den bästa androidluren just nu? (eller som kommer inom loppet av någon månad)

och varför (nog den viktigaste punkten)

vill alltså inte ha svar som "z0mg samsung iz the shit!!1" utan någon som helst förklaring till varför just du tycker så. :)

tack på förhand!

2. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samsung galaxy S2. Min kompis har den och den är förjävla snabb snygg tunn lätt.
    En annan jag känner har HTC sensation men skulle utan tvekan välja S2 framför den.
    Vet inte varför men det kanske är för att jag själv äger en samsung men det är min åsikt iallafall.
    Samsung Galaxy S2: Vrldens bsta telefon - IDG.se
    En liten recension som bevisar att det är en jävligt bra telefon.

3. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har en sgs2 och måste säga att jag aldrig använt en bättre telefon ... visst HTC sensation är en jättebra telefon men min sgs har bättre batteritid och spelar upp vilket filformat som helst.. jag är mycket nöjd med att jag valda Samsung iaf. sen är ju allt personligt vad man tycker är viktigast

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Tycker också SGSII har allt.

En otrolig skärm med svärta och fina färger.
    Mycket bra kamera med blixt
    Väldigt lätt och smidigt format.
    Självklart även bra som telefon med bra mottagning.

5. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    HTC sensation

6. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

HTC börjar ju bli som iPhone att alla vill ha HTC bara för att det är HTC.
    Kör på SGS2 istället!

7. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Smaken är som baken.

SGS2 och HTC Sensation är de bästa idag.

Jag hade valt (och det gjorde min fru igår) Sensation. Den känns mer gedigen och välbygd. SGS2 känns som om den vore tillverkad i Kina. Jag skulle hela tiden vara livrädd för att tappa den i golvet. Sedan är det bara tråkigt att den är så äckligt lik Ifån att det nästan känns pinsamt. Detta är min och min frus personliga åsikter.

8. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag skulle välja Sensasion p.ga att sgs 2 känns så konstig med alla "knottror" på baksidan. Den känns även som att den har bättre byggkvalite. Annars är ju LG Optimus 3D (som redan är släppt) eller HTC Evo 3D (som kommer innom kort) bra.

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är jag den enda som tycker att Sensations kvalitetskänslerykte är extremt överdrivet?

Kan ju bero på att jag har min Desire S som måttstock ;)

Om jag nu skulle vilja ha någon av dessa två toppmodeller så skulle jag välja Sgs2, Sensation är exempelvis inte ett dugg bättre vid surfning än vad min Desire S är. SGS2 är riktigt häftig att surfa på!

10. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kolla även in LG optimus 2X har en själv och för dom småpengarna man får ge för den telefonen så borde du ta en titt på den. Ok vissa har problem med sina men många fler har fungerande ex

11. Cae

Cae Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej.

OT.

Nyreggad och nybliven ägare till en Sgs2. Tidigare ägare till iPhone.
    Kan inte annat än att ge medhåll till det som sagts i de flesta trådar. Det är en mycket bra telefon.

Jag har änsålänge inte funnit några "stora" problem. Jag har dock fortfarande lite problem med små saker som irriterar men som är en smaksak och säkerligen ovana. Knappen för avstängning sitter på sidan. Det känns bättre och mer logiskt med en placering på ovansida. IMO.

EN sak som är helt obegripligt dock är synkning av musik/spellistor. Det går inte atm att synka en spellista till telefon. Man måste kladda in andra program för att lyckas (inte alls svårt, men skall det behövas?)

Visst, det går enkelt att skapa spellistor efter att man synkat in musik och sedan välja "senaste" osv. Men, ja.

En annan sak som flera haft problem men som inte eg är ett problem för mig. Wifi är ganska uselt. Den tappar snabbt kontakt om man förflyttar sig ifrån router. Testat på 3 olika routrar, samma problem. Testade med frugans iPhone bredvid. Inte alls samma resultat, den bibehöll en bra signal. Inställning? Annat? Ingen aning. Inget jag lider av eg. Googla på det, flera som har det problemet.

Kan inte annat än att ställa sig i ledet med andra som säger att det är en redigt bra telefon.

Android vs. iOS?

Ptja, smaksak skulle jag vilja säga, finns fördelar med både den ena och den andre.

kan inte annat än att hålla med!

Stod i valet och kvalet att avvakta iPhone5/4s/whatever. Eller köpa ny nu. Testade min fars Galaxy S och gillade den. Ja nu står jag där med en Sgs2 :)

Du blir nog inte besviken med en Sgs2. Lycka till!

12. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om vi säger såhär, TS, du skulle inte bli besviken med någon av dessa mobiler. Jag skulle hellre valt HTC, för jag tycker den passade bättre i handen. Jag har inte upplevt hur den är vid uppstart, men jag har känt på båda mobiler i en affär och byggkvalitén på SGS2'an känns sådär.

För mig kvittar det om SGS2'an har bättre prestanda, jag har hellre en mobil som ligger bra till i näven.

13. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    +1 på Sir Knight

jag anser att SGS2 är marknadens bästa.
    och då gillar jag egentligen HTC mer med kvalitets känsla och hur knapparna är och sitter.
    men det är ju en smaksak.

sen beror det ju på hur stor eller liten telefon man vill ha, det som är bäst för den ena är kanske inte bästa valet för en annan.
    overall: SGS2
    (och då är jag förövrigt sjukt nöjd med min nyköpta Incredible S :D )

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.