Fråga: bästa batterioptimeringsappen till nexus med JB?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av kissidor, 15 aug 2012.

  1. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    visserligen är det ju helt klart medans man håller på och fipplar med telefonen som man drar ur så gott som all krämen, men det är ändå ganska gött om batterinivån när man vaknar på morronen är i stort sett oförändrad jämfört med när man gick och la sig. där tyckte jag nog att juice defender som jag hade förut gjorde sitt jobb. men jag har ju aldrig testat nån annan, så jag undrar om nån har andra tips?
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Koppla in laddaren över natten. Väldigt enkelt. ;)
     
  3. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    du är rolig du ;)

    men alltså jag menar en som stänger ner gps och wifi och allt jox medan man inte använder det

    men eftersom du säger det - man får olika bud från alla håll. hur är det egentligen - många hävdar ju att även nutida batterier helst ska laddas ur så mycket som möjligt innan man sätter dem på laddning, och sen tas bort från laddningen så fort det är fulladdat för annars kommer batteriet att försämras. ligger det nånting alls i det?
     
  4. TassM

    TassM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    LiPo batterier har inget inbyggt minne och att helt ladda ur ett LiPo batteri är direkt skadligt. Telefonen stänger dock av sig själv innan batteriet är helt urladdat så du behöver inte oroa dig. Jag håller även på med radiostyrda helikoptrar och där måste du tima dina flygturer, tömmer du där ur batteriet för mycket en gång är det direkt ner i soptunnan (återvinningscentralen) då det inte längre kommer kunna leverera tillräcklig effekt.

    De enda batterier som har minne (och därmed ska tömmas helt innan varje laddning) är nickelcadmium, dessa har såvitt jag vet varit förbjudna i sverige i ett antal år.

    Angående att ta ur laddaren när det är fullt är inte lika enkelt. Litiumbatterier bör inte förvaras fulladdade (50-65% anses vara optimal för längre förvaring) om du vill ha lång livstid, å andra sidan slits de även av att laddas/laddas ur. De telefoner jag har haft slutar ta emot laddning när batterier är fullt och drar istället ur batteriet några procent innan den återigen laddar fullt...rinse and repeat.
    Personligen är jag övertygad om att det inte gör tillräckligt stor skillnad för att det ska vara värt att bry sig, men jag vet inte vad som sliter mest av att ha laddaren ikopplad i 10 timmar eller eller ta ut ur den och ladda upp de sista 5-10% igen vid behov.

    Att jag sedan är "skadad" av min andra hobby och aldrig någonsin skulle få för mig att ladda över natten är en annan sak och förmodligen ett fullständigt irrationellt beteende från min sida, men om ni vill se lite explosioner sök på LiPo fire på youtube.
     
    kissidor gillar detta.
  5. pelleoman

    pelleoman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag använder BatteryFu enkel och bra.Gratis på g play.
     
    kissidor gillar detta.