Bästa browsern?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av TookieDroid, 9 mar 2011.

1. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Flash har den iom v11! Den inledde ju sin bana på 10.1b, men i morse uppgraderades den till v11! Flash fungerar därtill faktiskt riktigt bra, eller ja, så bra det går på mobilt.

Det där med att gå i sidled hade jag faktiskt inte tänkt på. Tycker tvärtom, att det är rätt skönt att inte komma åt "sidan". Det optimala hade varit att man med en "snärt" kom ur det "låsta" läget dock.

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 806
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    hur kommer det sig att opera är hela 12-13mb jämfört med xScope Pro som är 600kb? funktioner eller?

3. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

jag syftade på mini-versionen, den har inte flash. trodde han jag citerade pratade om mini. opera mobile fungerar ruskigt bra! dock stör jag mig fortfarande på att jag inte kan zooma och gå i sidled samtidigt ;)

4. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

@nbulp
    Ok skönt att höra. Får hoppas de fixar det fort.

5. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hmm, idag kan jag det... :-) råkade stänga av text refloow, och nu när jag satt på det igen kan jag scrolla i sidled. skumt. dock får jag inte automatiskt stor begynnelsebokstav när jag skriver. kanske problem hos tangentbordet dock...

6. Blu3D

Blu3D Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad jag hört så är xScope egentligen baserat på stock-browsern och är mest ett skin, medan opera har sin egen motor.
    Men det är inget jag har någon pålitlig källa på.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

7. Laplace

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

skojar du? jag har försökt göra som du säger utan resultat! skulle vara perfekt om det fungerade med opera mobile.. grr

8. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Hur gick de för dem som provade Dolphin mini?

9. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag har använt dolphin mini nu i 1 vecka och jag tycker att det är den bästa browsern jag har använt. Tycker att den är enkel och snabb!

10. Laplace

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

efter drygt en vecka med opera mobile är jag ännu nöjdare än när jag började använda den. den enda webbläsaren som inte hackar fram i zoomning och scrollning. vad är det med denna som andra inte har, när det gäller prestanda? känns konstigt att stock-läsaren inte ska kunna vara såhär smooth!

11. mårten

mårten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

dolphin mini kör ja , funkar bra för de ja använder den till .. enkel o snabb

12. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ja, faktiskt. Har ett par problem dock...
    Måste bara påminna om att jag fortfarande har perfekt "tröghet" i sidledsscrollningen i inzoomat läge. Jag måste liksom "snärta till" för att komma ur vertikalscrollen, men det är inga problem alls att komma dit.

1. Fonten på Swedroid forums mobilsida är knackig som bara den och texten centrerad. Alla fonter fungerar överallt annars mycket bra.

2. Engadget.com , går inte att byta till Desktop-version. Mycket irriterande när man läser i greader och vill klicka vidare in för att få hela sidan. Lösningen är att gå till http://www.engadget.com/?m=false och gå därifrån.

3. Google verkar (som vanligt när det kommer till konkurrens med Opera) spärra en del, tex renderas mobilversionen av Google.com annorlunda jämfört med andra webläsare. Har sagt det förut, men Google (trots att de kastar lovord över Opera som webläsare) verkar inte vilja ha dem som konkurrent.

Och så några önskemål...

A) kunna ställa webläsaren i Desktop-läge (alltså byta agent till desktop) [skulle lösa problemet med Engadget tex]
    B) inkorporera Opera Notes till Opera Link [notes ftw!]
    C) möjlighet att öppna Youtube-länkar i Youtube-appen istället för direkt i webläsaren. Flash i webläsaren i all ära, men appen är bättre.

13. Limbo

Limbo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den här tråden är lite gammal, men det var den bästa jag hittade när jag sökte, så here goes:
    Så vitt jag förstår finns det inget officiellt stöd för flash på HTC Legend från Adobe (klickar jag på en länk till flash-spelaren på market i min Legend säger telefonen bara att innehållet inte finns), vilket jag antar är anledningen till att jag inte kan få det att fungera i senaste Opera Mobile. Men varför kan jag då spela flashfilmer (eller i alla fall Youtube-videor) i Dolphin (såväl HD som Mini) och Miren? Varför kan inte Opera ha eget inbyggt flashstöd när andra webbläsare uppenbarligen kan det?

Jag vill egentligen inte byta webbläsare, har varit Operaanvändare ända sedan win2k-tiden, men det verkar inte finnas någon annan utväg just nu. (Sen skadar det förstås inte att Miren hittills tar upp en bråkdel av det utrymme Opera äter i sig antar jag :P)

(Hoppsan! Såg först nu att tråden låg i forumet för Nexus S. Ber om ursäkt i förväg för klavertrampet... :o)