ROM: Bästa CFW-ROM för spel 2020?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av pirum, 30 nov 2020.

  1. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Mina barn har fått ha en systemåterställd och avrootad S4 i9506 som nano-surfplatta. Den har varit Stock för att kunna spela Pokemon Go, Super Mario Run, etc. Men, nu funkar ju inte Pokemon längre, det kräver Android 6+ och Galaxy S4 stannade som vi alla vet totalt skandalartat uselt på Android 5, Lollipop.

    Så, är lösningen att roota den igen, uppdatera till Android >5 och försöka med Magisk?

    Är det bättre att nöja sig med Android 7 eller ska man försöka med ännu nyare? Några tips på vettig ROM att prova? Var några år sedan jag hade CFW på den sist så jag är lite rostig.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    pirum gillar detta.
  3. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Kanske borde jag lagt det här i S4+, då jag har en i9506 (ks01lte) som bara har unofficialstöd av LineageOS.

    Hm, ja, det blev först rootning med TWRP 2.8.7.0 via Odin 3.10.6 och DeHAWKs kernel (som jag råkade ha liggande - många länkar på XDA verkar helt döda, trist nog, DeHAWKs CFW har jag inte kvar tyvärr), backup på barnens spel med Titanium, lade över LineageOS 17, crDroid baserat på LineageOS16, och Magisk på SD-kortet. Sedan installerade jag föreslaget modem/boot med Odin, LineageOS 17, och open gapps mini-version i TWRP 3.4.0.

    Kanske gjorde jag något fel, för den var helt instabil, klagade på att jag inte hade mobildata (jag har inte ens simkort) osv, kraschade, mitt tålamod var 0 och kaffet slut, så jag backade till CrDroid baserat på LineageOS16 och installerade den, pico gapps, Magisk-v21.1, och nu verkar Pokemon Go funka :) Även Mario run, tack vare Magisk.

    För att Titanium Backup skulle vilja återinstallera alla spel fick jag välja att avmarkera verify apps over USB i utvecklaralternativ, samt för säkerhets skull välja en alternativ installeringsmetod inifrån Titanium Backup. TiBu stuck at 0% restoring apps, anyone else?

    Sedan satte jag på flygläge, startade WiFi, och nu har barnen en 5" surfplatta att spela på:)

    LineageOS funkar riktigt bra. Har kört det för evigheter sedan, men stock-kameran var bättre tyckte jag, speciellt om man fixade Note3-patchar så 4K och 60fps (i 1080) aktiverades. Så jag bytte till DeHAWKs debloatade Lollipop tills jag köpte en S7. Nu när barnen har mobilen är kameran ingen fråga längre.