Hej alla.
Eftersom
Comviq av någon obegriplig anledning dragit in den årssurf på 0,5 GB/månad man tidigare erbjudit för 480 SEK (för 12 månader) letar jag ett
kontantkortsalternativ (jag är alltså
inte intresserad av något abonnemang) som passar mina telefonvanor. Så här ser förutsättningarna ut:
- Jag ringer bara några få/enstaka samtal per månad med min Android-lur. Jag köper sällan nya påfyllningar till kontantkortet, och jag ringer för totalt kanske 200 SEK per år.
- Jag skickar bara några enstaka SMS- och MMS-meddelanden i månaden med min Android-lur.
- Jag använder dagligen/mycket frekvent olika appar genom 3G-nätet, men sällan/aldrig någonting som strömmar data liknande Youtube eller Spotify. Min dataanvändning per månad ligger på cirka 0,3 - 0,4 GB och överstiger aldrig 0,5 GB.
- Sammanfattningsvis så är jag en lågkonsument gällande både röstsamtal, SMS- och MMS-meddelanden men har ändå ett behov av konstant datauppkoppling via 3G-nätet.
Min korta fråga är vad marknaden i januari 2014 egentligen erbjuder lågkonsumenter som ändå har ett surfbehov?
Som sagt vill jag inte ha något abonnemang utan endast ett kontantkort med årssurf. Eftersom många operatörer på sistone verkar ha smugit in olika förbehåll om krav på påfyllning inom 30 dagar faller de kontantkorten också bort, då de i praktiken ju fungerar som abonnemang (utan bindningstid).
Det jag alltså letar är ett kontaktkort som:
- Inte har några krav på påfyllning var 30:e dag eller motsvarande.
- Erbjuder 12 månaders surf som tilläggstjänst, utan krav på påfyllning var 30:e dag.
- Erbjuder runt 0,5 GB/surf per månad (då jag inte har behov av någon större datamängd än så).
- Helst låter den oanvända surfpotten överföras till nästa månad, så man exempelvis under sommaren kan surfa lite extra mycket per månad om det behovet skulle uppstå.
Alla konstruktiva förslag som passar in enligt ovanstående kriterier mottages tacksamt!
Click to expand...