Bästa kontantkortet med årssurf i januari 2014?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Xboy, 1 jan 2014.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla.

Eftersom Comviq av någon obegriplig anledning dragit in den årssurf på 0,5 GB/månad man tidigare erbjudit för 480 SEK (för 12 månader) letar jag ett kontantkortsalternativ (jag är alltså inte intresserad av något abonnemang) som passar mina telefonvanor. Så här ser förutsättningarna ut:

1. Jag ringer bara några få/enstaka samtal per månad med min Android-lur. Jag köper sällan nya påfyllningar till kontantkortet, och jag ringer för totalt kanske 200 SEK per år.
    2. Jag skickar bara några enstaka SMS- och MMS-meddelanden i månaden med min Android-lur.
    3. Jag använder dagligen/mycket frekvent olika appar genom 3G-nätet, men sällan/aldrig någonting som strömmar data liknande Youtube eller Spotify. Min dataanvändning per månad ligger på cirka 0,3 - 0,4 GB och överstiger aldrig 0,5 GB.
    4. Sammanfattningsvis så är jag en lågkonsument gällande både röstsamtal, SMS- och MMS-meddelanden men har ändå ett behov av konstant datauppkoppling via 3G-nätet.
    Min korta fråga är vad marknaden i januari 2014 egentligen erbjuder lågkonsumenter som ändå har ett surfbehov?

Som sagt vill jag inte ha något abonnemang utan endast ett kontantkort med årssurf. Eftersom många operatörer på sistone verkar ha smugit in olika förbehåll om krav på påfyllning inom 30 dagar faller de kontantkorten också bort, då de i praktiken ju fungerar som abonnemang (utan bindningstid).

Det jag alltså letar är ett kontaktkort som:

1. Inte har några krav på påfyllning var 30:e dag eller motsvarande.
    2. Erbjuder 12 månaders surf som tilläggstjänst, utan krav på påfyllning var 30:e dag.
    3. Erbjuder runt 0,5 GB/surf per månad (då jag inte har behov av någon större datamängd än så).
    4. Helst låter den oanvända surfpotten överföras till nästa månad, så man exempelvis under sommaren kan surfa lite extra mycket per månad om det behovet skulle uppstå.
    Alla konstruktiva förslag som passar in enligt ovanstående kriterier mottages tacksamt!

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter som Wifog skulle kunna vara ett alternativ för dig. Kostar inget mer än att titta på reklam var 100MB eller varannan timme. Låter på dig som att du surfa ytterst lite, så då blir det inte så ofta reklam. Det ingår 200SMS och 120 minuters samtal.

Wifog använder sig utav tres nätverk och har hastgheter upp till 32Mbit/sek. I praktiken ligger du runt 8Mbit/sek Iallafall har det gjort detta för mig. Kan vara perfekt, eftersom det är helt gratis.

De har ett krav på minst 1 samtal eller SMS i månaden. Annars deaktiveras Samtals och SMS potten och detta s k gratisabonnemang blir ett mobiltbredbandsabonnemang. Men detta är inget problem. Det är bara att aktivera dessa funktioner igen.

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Telia Refill Surf årskort för 599 kr, då ingår 1GB/månad i ett år.

Gissar att Wifog inte duger åt TS då han ville ha konstant datauppkoppling, inte uppkoppling i max två timmar innan man måste in och se reklamfilmer.

Last edited: 1 jan 2014
  4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Var bara ett tips för tjänsten har funkat ypperligt för mig ändå.

Sent from my LT25i using Tapatalk

5. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  6. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Telenors Enkel kontant kan kanske vara något för dig. 9 kr per 100 Mb surf. Laddat belopp ligger kvar 365 dagar. Telefonsamtal 0,59 kr/min (startavgift 0,99 kr), sms 0,59 kr/st. Vet man med sig att man behöver mycket surf en månad kan man köpa till 1 GB surf för 70 kr men detta måste man göra slut på inom 30 dagar.

Jag har hjälpt min mor att fixa ett kontantkort med denna prisplan nu i dagarna. Porterar man sitt befintliga mobilnummer istället för att ta ett nytt får man 200 kr påfyllning på sitt saldo från Telenor.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

7. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq