Diskussion: Bästa modem för operatör.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av mangethegamer, 22 aug 2013.

  1. Tänkte dra upp en diskussion om vilket modem som passar bäst till respektive rom. Batteriförbrukning, mottagning..osv? Vad har ni för erfarenheter med andra ord?

    Själv kör jag med Moon Rom V2 tillsammans med XXDMC3 vilket har fungerat bra stundtals. För då och då händer det att när mottagningen går ner till 1-2 staplar så dör uppkopplingen helt och hållet. Sen när mottagningen går upp fungerar uppkopplingen igen. Detta har jag bara märkt när det varit dålig mottagning som sagt och inte vid godtagbar/bra mottagning.
    Den fungerar ypperligt i stadskärnan med LTE. Det bör nämnas att jag har tre som operatör.
    Batteritiden är inte nämnvärt sämre eller bättre då jag ganska lätt får ut 30+h med en skärmtid på ca 5h.
    Jag kommer köra in Tres XXDLL7 och så återkommer jag om ett par dagar med resultat.

    Passa på att njuta av sommaren nu, innan det blir höst med regn och rusk! :cool:
     
  2. Fi5hy

    Fi5hy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Jag kör Beanstalk med XXDLL5, inga nämnvärt konstiga saker så vitt jag vet.

    Hamnade runt 28 timmar med 3h33m screentime.

    Dock har jag avaktiverat LTE och går endast på 3G. Har väl några småsaker som ligger drar igång telefonen ibland och drar ner lite på batteriet.

    Har Tre som operatör