Bästa och enklaste mjukvaran, Android foto till datorn?

Diskussion i 'Applikationer' startad av xtreme, 12 mar 2016.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har två olika android telefoner, Sony och OnePlus. När jag för över bilder från telefonen vill jag kunna välja enkelt vilka bilder/filmer jag vill föra över och radera dem från telefonen. Nu öppnar jag telefonen (som ett usb-minne) på datorn och går igenom de mappar som har bilder/filmer från nedladdning, kamera etc vilket är lite jobbigt då kamera på telefonen även skapar sina egna undermappar. Jag vill gärna ha en enkel mjukvara som klarar av att föra över från mina telefoner där jag ex kan se alla bilder på telefonen, i vilka mappar de finns och föra över till bestämd plats på datorn.

    Jag har testat tillverkarens mjukvara vilket är en blaffig produkt. Även Windows 10 egna "importera bilder". Oftast krånglar dessa applikationer till det genom att de vill skapa mappar till mig och organisera mina bilder. jag vill bara föra över de jag enkelt väljer till en mapp på datorn.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 502
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Automatisk uppladdning till Google från telefonerna och dra hem valfria bilder från Google till datorn?
     
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Google Photos med Google Drive.
     
  4. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Google Foto är definitivt enklaste vägen!
     
  5. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jepp, Google photos är den enklaste vägen att gå.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 743
    Mottagna gillanden:
    44 740
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Instämmer med kören ovan :) Google Photos går att installera på alla Android-telefoner och du har oändligt med utrymme att använda i Googles moln (om du inte behöver spara bilderna i full upplösning, då räknas det av mot din gratiskvot på 15GB) . Det går även utmärkt att ladda upp videos, men dessa räknas alltid av mot det lagringsutrymme du har tillgängligt/abonnerar på.

    Alla bilder & videos är sedan åtkomliga från datorn också på följande URL: https://photos.google.com/?hl=sv. Det är vidare mycket enkelt att dela med sig av enskilda bilder eller gallerier till vänner genom samma sida.


    Om du behöver mer utrymme än 15GB kan du kika här: https://www.google.com/settings/storage