Bästa ROM:en till HTC Desire S!

Diskussion i 'Desire S' startad av llama, 25 okt 2012.

  1. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Hej, jag har precis vågat flasha min första rom (Fallout v5.0.0) och blev verkligen imponerad av hur mycket bättre upplevelsen är till skillnad från officiella 4.0.4.

    Nu har jag dock fått mersmak och vill prova nya romar, jag vet att jag kan hitta flera på XDA men jag undrar vilken/vilka romar ni föredrar och kan rekommendera?

    Den här tråden kommer dock troligtvis vara helt död då trycket på den här delen av forumet är väldigt lågt hehe.
     
  2. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Helt död är den inte men nästan ;)
    Som du säger så är det XDA som gäller för att testa ROMar. Svårt att tipsa om ROMar egentligen då det beror på vad man föredrar - om du är ny gällande custom ROM så kan jag rekomendera att göra en Nandroid-backup på en uppsättning du gillar, sen kan du flasha vad du vill och testa och alltid lätt kunna komma tillbaka till din Nandroid.

    Av sense-romarna så körde jag också Fallout, tycker den var grym men har inte direkt testat så många av de andra.
    Har även kört med MIUI ett tag men nu kör jag mest med Andromadus (Jelly BEAN!)
    Lite buggig men inget som gör att den inte går att använda. Se till att läsa ordentligt i tråden innan om du vill testa, då det är alpha/beta.
     
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Hade helt glömt bort konceptet backup haha, shit, tack för påminnelsen! Har kikat på Andromadus tidigare och varit sugen men inte riktigt vågat, gjrode dock precis en backup och har flashat romen nu, gick kalasbra. Tack för båda tipsen!

    Får se vad jag tycker om den nu hoho!