Bästa Romen genom tiderna?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Vintervitt, 1 jul 2011.

1. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag hittar det inte med darkys 9.5 och inte heller med stock 2.2.1 xwjsd.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

zetar gillar detta.
  2. Klashosh

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Tvivlar på att de flesta som väljer android gör det på grund av att Launcher ser annorlunda ut än på iphone...

3. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Min PerkaROM JVP v.1.2 är den bästa ;)

4. helldroid

helldroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Flasha speedmod och roota mm från recovery-menyn. Använd Neldars sgs kernel flasher (app från market), smidigt och snabbt och ganska självförklarande.

5. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Njae, för att kernel flasher ska fungera så måste ju luren redan vara rootad...

hämta cfroot för just din version och flasha med odin. Läs noga i tråden nedan.
    [29.06.2011][CF-Root 3.7] JP*,JS*,JQ3,JV1/K/B/H/O, JVI/P/Q - su+bb+2e/CWM - rfs+ext4 - xda-developers
    Om du är på JVH finns filen du söker i 6e posten.

Och för att svara på trådfrågan så är rätta svaret Gingerreal! Oslagbar batteritid och inga tjafsiga fc's. Så! ;)

Last edited: 18 jul 2011
  6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    tack ska lusläsa. Inser tyvärr att cardiotrainer inte kan backuppa historiken VAF*N!!!!

gingerreal, innebär det att man tappar alla finfina TW-finesser som den trevliga notifikationsbaren och sånt där?

7. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    angående cf-root. De verkar hänvisa till cf-root ELLER voodoo. Innebär det at cf-root inte är lagfixad utan bara rootad? Jag körde voodoo innan på froyo och var väldigt nöjd. Dock hittar jag inget som bekräftar att voodoo funkar på gingerbread och deras webb verkar inte så updaterad.

Nallen laggar som aldrig förr nu med stock-gb så något måste göras.

Edit: hittade just den här.. något som kan verka lovande tror ni?
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975349

Det läskigaste är väl att supercurio som gjort allt verkar övergett projektet för nyare enheter... hmm

Last edited: 19 jul 2011
  8. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

@robnil
    Cfroot har 'lagfix' (konvertering -> ext4) - lusläs mer ...
    TW-finesser... vet inte vad du menar. GR kommer med TW-launcher om det är det du avser, men jag har ingen aning om den har en särskild notification bar.
    Detaljfrågor om GR tas nog bäst i GR-tråden.

Voodoo-kerneln verkar vara ett avslutat kapitel enligt Supercurios egen twitter. Nu är fokus på att få till voodoo sound till fler plattformar.

9. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Själv klarar jag inte av en separat appdrawer. Det är så sjukt mycket smidigare när allt läggs på hemskärmarna, då kan man lägga allt man inte använder så ofta i egna mappar så slipper man se dem när man letar andra program.

Är du förresten samma wu long som på swebikers? :D

Alla ni som säger att MIUI har för mycket ögongodis osv, jag förstår inte det. Det är precis lika mycket, de har bara ändrat det som redan fanns där till en annan, mer polerad och mycket mer enhetlig stil. Att det sedan är snabbare, snyggare och mer intuitivt än allt annat jag har provat skadar ju inte heller.

10. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Original JVH säger jag

11. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Två saker jag tänker på specifikt med TW-systemet som fortfarande fungerar även om jag lägger in t.ex. launcher pro

1) slida till höger på namn i kontaktboken för att ringa upp direkt
    2) i notifikationsbaren visas snabbknappar för wifi, blåtand, gps osv

12. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    nej original jvh laggar extremt mycket nu. Den var okej i början. Jag blir galen. Med ext4 fanns inte ett spår av detta. Det är som att ha vridit tillbaka klockan ett år till den 2.1an som släpptes original från kartongen. Tryck på luren och vänta 1, 2, 3, 4 sekunder i blackout och sedan kommer det.

13. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jodå, det du nämner ovan funkar alldeles utmärkt i GR.
    Men har du fler GR-specifika frågor så ställ dessa i GR-tråden - denna tråd handlar ju om vilken som är världens bästa rom genom tiderna...

Last edited: 20 jul 2011
  14. Wu Long

Wu Long Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo jag är samma. Det som jag ser som problem med att lägga en massa widgets på skärmarna är att det slöar ner. Jag föredrar att ha så lite som möjligt på startskärm och sedan allt i launchern.

Jag körde in ext4 och lagifx efter cf-root. funkar hur bra som helst och jag upplever den som grymt snabb och trevlig. Inte haft några problem med FC´s eller liknande. Jag upplever problem med GPS´n när man kör många romar vilket ofta blivit en orsak till att jag hela tiden går tillbaka till rootad org.
    För övrigt kan jag rekommendera endomondo istället för cardiotrainer, men det kanske bara är jag. Jag använder den när jag både springer och cyklar och fördelen med den är att den kan både importera och exportera gpx.

15. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    jag gjorde en rövare och la in MIUI faktiskt. Måste säga att jag är grymt imponerad! Den flyter som f*n och telefonen känns helt ny. Bara avstängningsanimationen gör ju min dag :)

Dock klarar jag inte av den (i)fåniga launchern som tvingar dig att ha ALLA apps på hemskärmen oavsett nytta eller ej samt att de tagit bort en riktig appdrawer. Bara det att PowerAMP kommer som två ikoner (program + upplåsning) är ju hjärndött. Men det löste jag enkelt genom att lägga ADW launcher ovanpå.

Testa detta! :)

16. Klashosh

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag måste bara tipsa om att prova stock froyo xwjsd! Det är den senaste froyoromen från samsung. Eftersom den kom väldigt nära inpå släpp av 2.3 så har den missats av många. Jag har provat de flesta romar som det pratas om här på swedroid flera gånger om och enligt mig flyter xwjsd på bättre än alla andra roms (kanske till och med cm7). Den är även väldigt batterisnål och stabil. Jag kör den nu med speedmod kernel och har aldrig tidigare varit så nöjd med mobilen som nu. Allt bara funkar, och det funkar bra :)

17. brunte

brunte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill bara skriva att både cyanogenmod och MIUI nu för tiden presterar kring 1700 i Quadrant standard. CM7 strax över och MIUI strax under. Cyanogenmod ligger mig varmt om hjärtat sedan jag först hade det på min HTC Magic, men jag måste faktiskt tillstå att MIUI är rätt överlägset vad gäller utseende. Dock är det ju launchern som dikterar det mesta av vad man ser, men menyer osv. är ytterst stiliga. Får hoppas bara att MIUI inte är en komplott från den kinesiska staten ;)

18. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Alla som skrivit nåt annat än CM7 i denna tråden har fel.

Cm7 är bäst, gillar ni inte utseendet så håll er till samsung roms då ni uppenbarligen inte besitter den minimala kunskapen att fixa till UI't som ni vill ha det.

MIUI borde förbjudas, inte för att jag har nåt speciellt mot själva användarupplevelsen även om dom lyckats paja cm7 koden rejält. Dom följer inte GPL, släpper inte källkod mm.

Det finns i princip 2st roms, samsung rom, och cm7(AOSP). Prestanda förbättringar hittas i kerneln, cm7 + glitch kernel och ni är hemma.

Last edited: 5 aug 2011
  19. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Alla som heter annat än twisted1 har fel. Likrikta er omedelbart, annars assimileras ni!

Tur man kan ha olika smak :)

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Det handlar inte så mycket om smak i detta fall utom om kunskap