Bästa ROMet

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av urbanlarsson, 1 sept 2011.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hittade ingen bra uppdaterad tråd för detta så skapar en ny.

    Först lite bakgrund, jag har haft en desire och en nexus one samt en del billiga Android-telefoner (typ U8300). Har alltid rootat telefonerna då jag gillar testa ROMs och nexus one är den androidtelen jag använde längst.

    Jag sålde min nexus one för drygt ett halvår sen (2.2 skulle precis släppas när jag sålde den) och har kört med min blackberry (jobbtelefon) sen dess, men tyckte blackberryn var så fruktansvärt trist att jag var tvungen att köpa en ny Androidlur. Har några iPhones också men gillar dom inte... jobbar med dom, det räcker (jobbar med iOS rätt mycket -- brukar dock säga att jag är motsatsen till apputvecklare).

    Aja, till min fråga, vilket ROM ska jag köra? Har läst lite och Cyanogen verkar lite "bloated" och Miui är för likt iOS. Tror att en utav sakerna jag inte gillar med iOS ar att det inte finns Widgets.
    Har ett konto på MoDaCo men deras ROMar är lite för lika stock-roms, tycker inte det är så stor skillnad på stock och MoDaCo.

    Jag vill ha ett snabbt ROM (som Cyanogen förr i tiden), jag kommer troligtvis ändå använda LauncherPro då jag har kvar licensen för det. Har jag fel om Cyanogen kanske, är det fortfarande snabbt med mycket funktionalitet?

    Lite ROM-diskussion vore intressant, kanske lista alternativen (jag förstår att det finns många men det brukar vara rätt få som är populära) med för och nackdelar?

    Ska ta mig en titt på XDA forumen men det kliar i fingrarna, min Nexus S är ju flera timmar gammal och inte rootad än, börjar närma sig nytt rekord.
     
  2. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126