Fråga: Bästa/sämsta med s3an?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Bufflan, 17 apr 2013.

1. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ingen som läser Swedroids recensioner?

2. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om jag stod i begrepp att skaffa en ny telefon och jag hade erfarenhet av (och gillade) ace och jag kunde få en s3 för en månadskostnad på 299 kr hade jag inte tvekat, speciellt inte om jag prioriterade extra minneskort (och kanske även ville ha möjligheten att betala några hundralappar för att ersättaett uttjänt batteri när den dagen kommer).
    SIII säljs ju billigt nu när S4 kommer.

Det verkar ju som du kan få 4G varianten till det priset, iallafall hos telenor. Ni som har koll, den har väl 2 gb ram?
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Last edited: 18 apr 2013
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Yes och den borde vara bättre.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

4. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har haft min s3 sedan den kom, och är fortfarande väldigt nöjd. Kör utan root, men har annan launcher. Har bytt till större batteri dock.

5. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ja, S3 har jag inte kört med bara 1GB RAM, men min förra, Note, hade 1GB RAM.

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Bäst vi redan nu kommer överrens om att vi inte kan komma överrens, så inga okvädesord slängs in denna gång..

Note kan jag dock inte tala om vad gäller minneshanteringen men jag misstänker att den är hyfsat lik GS3.

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har haft min sen i augusti och är väldigt, väldigt nöjd med den. Upplever ingen som helst seghet, tvärtom tycker jag den är rapp. Bra bilder blir det med kameran och ajg tycker den funkar perfekt även som musikspelare.

Den är lätt att roota om man vill anpassa den mer efter eget behov (jag rootade min det första jag gjorde, kan inte tänka mej att köra orootat). Men kör en touchwiz rom eftersom jag gillar touchwiz. Om man rootar finns det ju dessutom en massa moddar/teman båder för utseende och funktion.

Har aldrig råkat ut för att tw stoppats och enda gången jag behövt göra omtsart pga hängning har varit när jag slarvat med att wipa när jag uppgraderat/bytt rom, men när jag fixat det så har jag aldrig råkat ut för omstarter, inte som jag kan minnas i alla fall. Det där med begränsat minne är nog något som mest drabbar dom som kör tyngre spel, har inte råkat ut för det som nämns ovan med dom enklare spel som jag kör.

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Just det, ja. Kom på att att jag bara gnällt än så länge men om man ser bortom småfelen är det faktiskt en bra lur. Den har ett grymt ljud, tack vare Wolfson-chippet. Kameran är otroligt bra för att vara en mobilkameran. Jag kan lätt säga, efter att ha hört och läst, att kameran och ljudet i GS3 slår Nexus 4 med lätthet.

Plötsliga omstarter har jag aldrig haft med stock-roms eller stock-baserade roms. Min skärm måste vara bortom denna värld för jag har tappat denna mobil säkert 10 gånger nu på olika sätt och höjder och skärmen har inte ens en repa. Det är bara i plasten uppe i hörnet som fått sig en kyss.

9. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Har inte haft någon annan Android så jag har inget att jämföra med, men jag är i alla fall väldigt nöjd med telefonen. Kamera, skärm och ljud att alla suveräna, gillar formen och storleken. Enkelt att roota och flasha nya roms, stor community.

Det enda egentligen som jag inte är nöjd med är att Samsung inte släppt mjukvaran för allt så när man kör andra romar än Samsung-baserade så tappar man viss funktionalitet samt ljud och kamera blir sämre. Som tur är finns det många bra Samsung-baserade romar där ute.

Swiftly written with magic flow

10. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Nej, har S3:an dessa problem så är inte minneshanteringen lik.

11. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt abb går ut i maj och jag är tom villig att vänta någon månad på bättre pris om.det krävs. Vilken tele jag än väljer :)

12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    I nästa vecka bör 3s nya erbjudanden presenteras som ska tillhöra deras 10 års kampanj vid namn "10 år som utmanare". Detta lär ge väldigt bra priser på telefoner med abonnemang!

13. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Så du menar att deras recension väger tyngre än min egna erfarenhet på snart ett år?

Är nog som vulfgar skriver, minneshanteringen och att den "bara" har 1GB RAM kanske är ett problem om man spelat väldigt tunga spel, men jag spelar aldrig på telefonen så jag har inte upplevt det.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Den kassa minneshanteringen känns av även om man inte spelar spel. Jag var inne i Tapatalk en gång och hade startat en post när jag fick ett sms jag svarade på, sen låste jag skärmen i ca 30 sek. När jag sedan skulle fortsätta skriva min post i Tapatalk så hade den kastats ur minnet..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

15. antejasse

antejasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

varför inte ta S4an om du ändå ska byta upp dig? :)

16. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Jaså. Ja, det är inget som har hänt mig, inte som jag tänkt på iaf. Kan visserligen ha att göra med Foxhound kanske. Och att jag raderat det mesta jag anser som onödigt.

Jag kanske ger en orättvis bild av telefonen pga Foxhound, men tycker också det är onödigt att smutskasta den enbart för man har bestämt sig för att inte tycka om den.

Det spelar liksom ingen roll hur många gånger du skriver att du tycker minneshanteringen är dålig, för mig (surf-, kamera-, musikanvändare) funkar den klockrent. Som sagt, så pass bra att jag troligtvis stannar ett år till.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2

17. johnj

johnj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Haft min sen i februari och är både nöjd och missnöjd:
    + Anpassningsbar efter dina behov, bra ljud, bra kamera, massa bra launchers att välja på ( via playstore) många roms att välja på om man vill roota.

- Dålig minneshantering vid multitasking, laggig i vissa spel, en jävla massa reklam i alla appar fast det är det förmodligen på alla android appar :)

18. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fel av mig, 349 blir totalkostnaden för 4G-varianten hos Telenor. Den kan gå ner i pris men jag gissar att den kan ta slut också, det är väl ändå S3 med 4G de flesta vill ha?

Vilken operatör har du idag?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

19. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

20. brynolf11

brynolf11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova launcher
    Det enda gnäll jag kan framföra om S3 är att det är lite väl mycket skräp-appar och meningslösa funktioner förinstallerade. Inte tillräckligt irriterande för att jag ska orka roota för att få bort dem dock.

Bra lur!