Fråga: Bästa/sämsta med s3an?

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Bufflan, Apr 17, 2013.

1. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är nöjd med s3an, lite sugen på att testa något annat men har inte hittat någon riktigt bra anledning att slänga ut några tusenlappar. (Jag köper dock telefonerna jag vill ha kontant, gillar inte onödiga avbetalningar)

2. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har 3 i nuläget och tänkte hålla mig till dem ett tag till (blir krångligt med 2 fakturor för mobilt bredband och telefon) :)

3. rcanka

rcanka Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kameran är värdelös i allt annat än dagsljus. Det värsta jag sett när man fotar något med ljus bakifrån.

4. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

+ Stark mobil, trevlig display, tämligen stryktålig (iaf min) och gött ljud

- Förbannat dålig byggkvalitét då ramen kan självspricka och Samsung är inte positiva på att byta det, batteritiden kan diskuteras, dåliga möjligheter för customrom tillverkarna då Samsung vägrar släppa källkod

5. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

På det stora hela tycker jag att det är en bra, nu för tiden väldigt prisvärd telefon.

Dock ej en spelmobil för tunga spel p.g.a. ramminnet då.

Jag varit i butik tummat vridigt och vänt på s4, men jag håller fast ett tag till på min s3.

6. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Är du normalanvändare så duger SIII skit bra, eller duger och duger. Den är en skit bra telefon för de pengarna. Är du en mer avancerad användare skulle jag titta på andra alternativ.

7. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är nog en normalanvändare. Använder min telefon mest till fb, lite olika appar och tar foton då och då och läser eböcker.
    Spelen är dock inga avancerade utan de jag har spelat har min ace gott och väl klarat av :)

8. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Utan att se mig för hur ofta detta sagt tidigare.
    Det bästa med telefonen är mångfalden ROMar som finns till S3an. Hårdvarumässigt tycker jag att kvalitén på komponenterna är mycket bra! Kameran, batteriet och GPSen för att nämna några.

Det sämst med telefonen som jag stör mig på väldigt ofta är skärmen och ljusstyrkan. Har den alltid på max men får kisa och ofta gissa mig till vad som är på skärmen om jag använder telefonen utomhus. Är riktigt besviken på den punkten. Drar mig ofta från att ens ta upp telefonen ur fickan om solen är framme.

9. Boss302

MINA ENHETER

Vad är en avancerad användare då?

Jag kör custom rom/kernel/recovery o använder den till i princip allt som jag använder en dator till. Remote köra serverar etc via ssh klarar ju vilken skitmobil som helst.

Använder den i princip till allt förutom spel då mobilspel generellt inte tilltalar mig alls.
    Enda spelen jag spelat på sistone är väl ungefär superhexagon o carmageddon (nostalgitripp).

Tycker kameran är bra också.

Med 3000mAh batteriet så har jag inte hittat någon värdig ersättare.
    Möjligtvis S4an om man kan flasha vanilla på den (google edition)

Last edited: May 20, 2013
  10. Snusdus

MINA ENHETER

SIII är ingen telefon, du lär inte ångra dig om jag säger så.
    Jo asså jag tänkte mer att som avancerad användare (root, ROM och allmänt insatt i det hela) så har man säkert egna krav, när jag köpte min S för att ta exempel så kollade jag först hur ROM utvecklingen, eller egentligen den allmänna root utvecklingen såg ut så att säga. Som avancerad är det väl lite surt om man köper en mobil med låst BL (som inte går att låsa upp) eller någon med få ROM/root möjligheter. Sedan är det ju många som "klagar" på TouchWiz och vill ha det rent.

11. Boss302

MINA ENHETER

Enda bootloader som är låsta på samsung är ju amerikanska brandade modeller där det är ett krav från operatören.

Visst vill man inte ha TW så tillåter inte de stängda drivisarna en perfekt upplevelse med AOSP.
    Jag kör debloatad stockrom med ett AOSP utseende med hjälp av vertumus domination tema, Jkays framework samt nova launcher.

Funkar helt ok.

12. Snusdus

MINA ENHETER

Jo självklart, alltså den är ju as bra och med tanke på att den är så populär har den bra ROM utveckling och community så att säga. Det var mest mer det att nörden i sig kanske inte vill ha en Galaxy S3 med [Insert ROM name here] utan kanske en Nexus 4 eller något annat sköj:)

Har minst 4 personer i min närhet med en SIII och den är ju klockren.