Bästa samtalskvalité på smartphones

Diskussion i 'Allmänt' startad av karamellen, 14 maj 2012.

1. karamellen

karamellen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon som kan reda ut/eller vet vilken smartphone som har den BÄSTA SAMTALSKVALITÉN med HEADSET....
    Har precis lämnat in en Samsung S2 som DOA.
    Den var totalt värdelös!
    Finns det överhuvudtaget någon smartphone som funkar bra som prattelefon....???

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det beror väl lite på vad för headset du har?

Jag kör ett MW600 till mina telefoner. Fungerar strålande!

karamellen gillar detta.
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag ahr aldrig haft någon "smartphone" sm haft lika prat samtalskvalité som the good old stuff. blir alltid burkigare, lägre och tunnare.

karamellen gillar detta.
  4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 249
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Lumia 800 har grym samtalskvalité om man jämför med de flesta smartphones. Ljudet kan tyckas lite lågt ibland, men brus existerar i stort sett inte över huvud taget. Riktigt bra samtalskvalité faktiskt. Likväl som täckning. Mycket mycket bättre än vad jag haft på någon Android.

karamellen gillar detta.
  5. karamellen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack ALLA, för att ni orkar å svara....!
    Jag har använt dé headset som följde med Samsung S2...Jag vet att dé é skitkvalla! Sen har jag provat några till...har även provat med en blåtand...inte bra resultat...
    Men tyvärr, dé é ingen som vill prata med mig, när jag har headset...
    Dé klipper, svajar, låter som om jag kör bil, med massa brus å oljud...å en massa störningar+ att folk upplever att dé é ansträngade å höra mig, dålig styrka på ljud....
    Men att lyssna på musik med headset, då é dé inga problem, lite väl högt, superljud!
    Det känns som att dé ytterst få smartphones som dé é bra samtalskvalité...
    Använder en tjocketelefon NOKIA nu, under tiden som jag väntar på en "ny" Samsung...
    Men jag tror att jag får ge mig sen, å ta något annat fabrikat....
    Därför testade jag detta forum, kanske att någon har lite tips å förslag till mig under tiden...
    Jag är väldigt beroende av att kunna använda, just ett "headset", el blåtand...
    Men jag har läst på nätet, att den här telefonen har ALLT, men dé é ingen "telefon"
    (lite hårddraget)...minidator, med andra ord...
    Har oftast haft olika slags NOKIA, som alltid har funkat!
    Men nu tänkte jag för första gången testa en smartphone....vilket inte gick så bra...

Egentligen, behöver jag inte någon avancerad smartphone...
    Efs jag i första hand behöver den som prattelefon, sen kameran, å ha koll på min e-mail...
    Så därför vill jag utforska, vad jag ska ha, när jag som plan B, byter till nåt annat....
    Tack än en gång för era svar...

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja den jag vart mest nöjd med, om man tittar på enbart smartphones, är min nuvarande Lumia 800. Men det är Nokia. Nokia brukar gå på kvalitet.

Sen beror det ju på vad för krav man har också :)

karamellen gillar detta.
  7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det här kan jag faktiskt skriva under på då jag hade min lumia... det var ALDRIG nå brus nånsin. och mottagningen var faktiskt oxå helt outstanding, jag antar att det beror på plastmaterialet som för övrigt kändes mer kompakt än htc's jävla pansarvagns-metall ;)

karamellen gillar detta.
  8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 249
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Måste bygga vidare på hur fantastisk täckningen är på en Lumia. På jobbet har vi stor 3G svacka och vi har plåt tak t.ex. Alla har Android eller iPhone och oftast hittar de knappt täckning alls och funkar det går det sakta som fan. Hade själv samma problem på jobbet med både HTC och SE. 50% av ggr funkade inte ens data. Spontandog alltid när det väl funka m.m.

Med min Lumia sitter jag på jobbet och streamar HD kvalité från youtube utan större problem. Sån skillnad är det. Helt otroligt. Min arbetskamrat såg när jag streama youtube förut idag och han fatta inte hur jag kunde ladda videos på jobbet. Omöjlighet för någon annan i stort sett.

Kanske därför Lumia har så bra samtalskvalité också. Den bra täckningen. Men de har säkert andra knep också.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

karamellen gillar detta.
  9. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag kan säga att min Xony Xperia S verkar ha mycket god samtalskvalitét och täckning. Inga problem att spela videos på den via 3G-nätet.

Det går snabbt att surfa med den också på mitt 3G-abonnemang.
    Det kan hänga ihop med att antennen sitter i glaslisten i nedre delen på luren, jag vet inte men av de smartphones jag har ägt är den bäst hittills.
    Jag kan dock inte jämföra med Lumia 800 eller 900 då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Men jag kan definitivt säga att min mobil slår iPhone 4 då jag har jämfört.

Ska väl påpeka att GPS:en har grym täckning och låser väldigt snabbt också, tack vare stödet för både GPS (Amerikanska systemet) och GLONASS (Ryska systemet).

karamellen gillar detta.
  10. karamellen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar!
    Nu funderar jag på skillnaden på Nokia 800 - Nokia 900.......??
    Är den äldre varianten mer beprövad å kanske säkrare, då vissa barnsjukdomar
    är över...
    Ska man hålla sig till N800, el ska man ta den nya N900....
    Jag ska iväg å testa lite på plats...

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skall du kika på Windows Phone kan du alltid ställa frågorna i rätt forum :)

https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=9

karamellen gillar detta.
  12. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hur är nya SIII?

...samtalskvalitén alltså...

13. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

jag har alltid varit imponerad av Motoloas samtalskvalité (inte konstigt med tanke på deras historia inom mobiltelefoniteknik). Riktigt behagligt ljud i högtalarna och även de i mottagande ände har ibland kommenterat att min mic reducerar så mycket oljud.

hörlurarna som levereras med deras telefoner är väl dock inget att hänga i granen

karamellen gillar detta.