Bästa webbläsaren för Android?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Droid79, 23 december 2013.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

User agents eller skärmbredd... jag har nog inte gått in så mycket djupare på varför jag numera väldigt sällan (nästintill aldrig) läser Swedroid i telefonen.

Jag bara vet att jag inte gör det längre mest för att jag inte tycker om att bli ifråntagen rätten att välja och att jag tycker det känns krångligare att flippa fram menyer och mecka - det känns för mycket som något jag gjorde med min första 3G-telefon för 8 år sedan.

I tråden om "nya Swedroid" så lovades det en uppdatering för rätt länge sedan nu, men det har inte skett än.

Hursomhelst - nu har jag varit lite väl mycket OT i den här tråden, ber om ursäkt för det.

För att gå tillbaka till temat igen så kommer Dolphin fortsatt vara mitt förstaval till den dagen som Chrome medger en "default" inställning för att visa sidor i skrivbords-läge. Via tillägg eller inbyggd funktion är inte viktigt (dolphin har ett tillägg) bara det funkar i merparten av fallen.

2. sm7tix

sm7tix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Bredband i Kristianstad
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Bredband i Kristianstad
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A
    Jag använder Opera ofta pga när jag zoomar i den sig kommer det i en spalt ser jag slipper serolla i sidled. Finns det bättre browsers som gör samma? Har Boat och Chrome installerademen de gör inte så.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

3. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag hittade faktiskt idag hur man gör för att lura även dessa sidor.
    Om du är rootad så finns det en plugin i xposed som heter app settings, där kan man ändra dpi för enskilda appar. Just nu har jag ändrat för firefox och förrutom att gränssnittet i appen blev mindre, url bar tex, så lurar den även sidorna om att skärmen egentligen är större så nu ser tex swedroid ut precis som i datorn igen.