Bättre sätt att se log i adb?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mrmozart, 7 aug 2010.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har nu kopplat in min N1 så att jag kan se logcat från adb när jag har den inkopplad via USB. Nu ser jag loggen i ett cmd-fönster i Windows och jag måste säga att det inte är smidigaste vyn :P Finns det något annat program som man kan koppla på så att det är lättare att läsa? Eller kan jag ställa in så att loggen kommer upp i Eclipse istället (precis som för emulatorn)?

2. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah, hittade DDMS nu som verkar smidigt :)

En till fråga, kan jag koppla Eclipse till min telefon så att den skickar apk-filen till telefonen precis som den gör till emulatorn idag? Jag verkar inte kunna lägga till min telefon som en AVD?

3. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Japp, bara kör ditt program/spel (precis som du skulle göra för att köra det med emulatorn) med telefonen inkopplad så kommer den dit istället (eller ifall du har en emulator på också så får du välja vilken den ska komma till)

(du kan få loggen i eclipse också ifall du vill, bara koppla in telefonen utan att ha nån emulator påslagen)

Last edited: 7 aug 2010
  4. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hm, den startar upp emulatorn om jag trycker på debug-knappen eller om jag högerklickar på projektet och väljer debug. Kanske måste jag göra någon inställning?

5. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah, fick kryssa ur alla emulator-targets som fanns i debug properties