bakgrundsljud vid användandet av hörlurar.

Diskussion i 'Hero' startad av pipps, 14 okt 2009.

1. pipps

pipps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu, efter att ha använt min Hero lite mer upptäckt att ljudet låter ganska taskigt när jag använder hörlurar. Vid uppspelning av musik märker man det knappt men så fort man tittar på en film så märks det väldigt tydligt.

Under dialoger och tysta partier (dvs. när det inte är musik) finns det ett konstant bakgrundsljud. Ljudet är väldigt störigt och låter ungefär som när man rattar på en gammal radio. Dvs, brusigt och svängande i frekvens. Volymen är ganska hög på ljuden och ändras proportionerligt till volyminställningen.

När jag använder det medföljande headsetet dämpas ljudet men eftersom jag vet att det är där så stör jag mig fortfarande. När man stänger av filmen så blir det efter nån sekund helt tyst. Jag har provat olika program för uppspelning av olika filmer så jag är rätt så säker på att det inte har med det att göra. Frågan är då om det är mina hörlurar som det är fel på eller på själva 3,5 mm utgången?

Jag ska försöka få tag på ett par andra hörlurar för att prova med, men de jag har använt är samma som jag i normalt fall använder till min iPod så jag har svårt att tro att det är fel på dem.

Jag vill verkligen inte lämna in min telefon på lagning eftersom jag tycker att det är drygt, men jag vill kunna njuta av videoklipp när jag är på resande fot och jag håller på att bli galen på ljudet!

Har andra haft liknande problem eller vet någon hur man får bukt på det?

Tacksam för svar!

2. BeamingFuture

BeamingFuture Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min Android. Jag "löste" det genom att skaffa hörlurar med volymkontroll, på det viset kan jag skruva upp högt på telefonen och sedan sänka det med hörlurens volymkontroll.

Som bonus gällande hörlurar med volymkontroll så får man mer fingradig skala på volymen. För mig är Herons lägsta läge oftast för högt.

3. Freddan101

Freddan101 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med vad gäller volymen. Tycker volymen kan vara väl hög på lägsta nivån både vid musiklyssnande och samtal.

4. pipps

pipps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för svar! Ska försöka hitta ett par hörlurar med volymkontroll... Känns som om det är en ful lösning, men om den funkar blir jag väldigt nöjd.

5. Castigation

Castigation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lyssnar på mycket Podcasts där det är mest prat och jag kan bara hålla med om att bakgrundsbruset är lite störigt. Men tipset med andra lurar är ett bra tips, löste det själv så.

6. Freddan101

Freddan101 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är bara att konstatera att lurarna som hänger med suger riktigt hårt, speciellt vid samtal. På jobbet kör jag med ett par studiolurar med en extra sladd mellan lurar och telefon som har en volymkontroll. Går att köpa på Classe. Ljudet blir då riktigt bra!