Hej..
stor fråga
Är orolig för min investering på typ 7500kr inte ska komma fram.
Jag har beställt en elscooter från banggoods. Undrar om jag kommer få hem den eller om jag måste se till och få tillbaka pengarna. Betalat med paypal och kollat spårningsnumret.
Men det verkar vara olika uppgifter och när jag kollar banggood:s sida idag så kan inte de leverera till Sverige..
Samtidigt står det i Appen att Paketet har steriliserats och skickats ut 30 mars 2021. Beställde med
European Railway Direct Mail. Från Kina... kanske därför de steriliserar elscootern..
Det har gått 16 dagar idag, sedan beställningen och inga fler notiser i appen än packning och skickats ut finns. Står Levereras.
Har kollat UPS där står det att avsändaren skapat en ettiket men varan har inte kommit fram till UPS,,,
Det står citat
"Label Created 12.04.2021 3:39 Germany"
Weight...20.00 KGS..Shipped/Billed On 12.04.2021
Shipment Category
Parcel
Och på percelsapp står det citat
12 Apr 202103:39
Avsändaren har skapat en etikett, UPS har inte mottagit paketet ännu. Germany
Destination Sverige
Weight 20.00 KGS
Found in UPS
Tracked with couriers UPS
Service UPS Standard®
Shipper Number
Days in transit 3
Samtidigt står det i Appen att Paketet har steriliserats och skickats ut. Levereras står det... Beställde med
European Railway Direct Mail
Händer det här ofta? Hur ser processen ut,,, är det vanligt att sakerna fraktas genom tyskland?
När ska man kontakta supporten på banggood och paypal? I vilken ordning ska man kontakta paypal och banggood om ingen notis/avi med info kommer de närmaste dagarna? och när ska man kräva tbx pengarna?
Click to expand...