Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Har du lust att testa senaste RC:n? Finns en chans att det fungerar med den.
     
  2. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Jag har fått in html från American Express. Har inte hunnit undersöka om den skiljer sig något från den htmlkod någon skickade tidigare.
    American Express-implementationen som var baserad på den "första" htmlkoden fungerade inte, skiljer sig den nya koden så lägger jag in American Express igen efter att jag fått upp 1.7.3 på market.
     
  3. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    OK. Jag förstår. De uppgifter jag skickade in är för American Express Eurobonus - så det är ju en variant, men kontot går att nås via americanexpress.se och americanexpress.com oavsett.

    /Vol
     
  4. koffe

    koffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill bara tacka för denna app.
    Har testat 1.7.3-RC1 och jo-jo fungerar igen, som någon annan redan sagt.
    och Sparbanken öresund fungerar nu oxå, tusen tack för den!
    men saldot för hur mycket pengar som dragits till höger om texten stämmer inte men saldot över texten stämmer. precis som Kviske skrev om sparbanken syd.
     
  5. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt användbar app!
    En grej jag saknar är att kunna stänga av uppdateringar mellan vissa tider.
    Hade te.x varit bra om man kunde stänga av uppdateringar under natten, har flera gånger vaknat av att telefonen vibrerar :(
     
  6. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Har ni lust att testa RC2? Tror det ska fungera bättre där.
    Glöm inte att köra en uppdatering av kontot efter att ni installerat nya versionen.

    Den funktionaliteten är planerad. Kanske kommer med i v1.7.4.
     
  7. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Sökte igenom tråden lite snabbt, men såg ingen nämna det jag tänkte ta upp. Det är nämligen så att i ICA Banken så ser man både disponibelt OCH saldo per konto, och felet är att i "headern" till ICA Banken så visas ju det totala beloppet - dock så adderar den ihop både saldo och disponibelt, vilket resulterar i att den tycker att man har ungefär dubbelt så mycket pengar än vad man egentligen har :P

    I övrigt så är appen epic :)
     
  8. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag testade 1.7.3-RC1, och flera banker i Swedbank fungerar inte ordentligt.

    Jag får upp korrekta val av bank, men när jag valt (oavsett vilken av de två jag väljer) får jag "No accounts found"...

    RC2 blev uppladdad utan några nya förändringar på github, är detta fixat där? Annars kan jag ta mig en titt på det när du pushat den senaste källkoden. :)
     
  9. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En sak jag har tänkt på, det är att jag har två konton inlagda, handelsbanken och avanza.

    Om jag får en notifikation från avanza och klickar på den i notifikationsfältet, så öppnas bankdroid upp och jag hamnar direkt i handelsbank-kontot, jag skickas alltså till fel konto.

    Version 1.7.2
     
  10. Kviske

    Kviske Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu så! :)
     
  11. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Har fått in en felrapport om det, fixar det innan 1.7.3 kommer ut på market.

    Enda skillnaden i RC2 är att Sparbanken Syd/Öresund visar transaktioner rätt.

    Jag har bara fått in html och url från sidan där man väljer bank och chansade helt enkelt på resten :P

    Har man till exempel 2 banker kopplade till Swedbank så pekade första länken på menu.html?bank=0 och andra på menu.html?bank=1. Jag gissade då att resten skulle fungera likadant, dvs att accounts.html?bank=0 skulle visa konton för första banken och accounts.html?bank=1 skulle visa konton för andra banken.

    Nu när jag skriver detta kom jag på att du skickat in en patch. Ser ut som att din lösning bara öppnar menu.html?bank=bankid innan den fortsätter som vanligt.
    Har lagt in samma ändringar i RC3 nu som du gärna får testa.

    Jag tror inte man skickas till något speciellt konto, appen "resumas" bara och visar den sida/skärm man senast hade uppe. Jag ska nog fixa lite mer inställningar för notifieringar i en kommande version.

    Tack :)
     
  12. koffe

    koffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sparbanken öresund funkar fin fint nu med 1.7.3-RC2, tusen tack.
     
  13. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det verkar stämma bra, märkte nu att man slungas tillbaka till olika platser. Så antagligen så öppnas helt enkelt bankdroid bara där den var senast :)
     
  14. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Japp, funkar. Tackar och bockar för en färdigare fix än den jag gjorde för några månader sedan (och kört med sedan dess)! :)
     
  15. masterjig

    masterjig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hi,

    i tried reading through many of the pages with no answer to my problem. perhaps due to my bad swedish. can anyone explain to me how to use this app. i have a personlig code from my swedbank affiliate bank and it works with the swedbank app. however when i try to add my my acct to bankdroid it says acct not found. has anyone experenced this problem? is there another method to add your acct to bankdroid?

    thx for the help.

    Jean
     
  16. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    It looks like you have more than one bank or "personality" to choose after logging in, is that true?

    If so, try using version 1.7.3-RC3, which can be found at https://github.com/liato/android-bankdroid/bankdroid.v1.7.3-rc3.apk/qr_code.
     
  17. masterjig

    masterjig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Om någon här använder någon av bankerna som inte har blivit förbockade i det här inlägget: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=557808&postcount=1959
    så får ni gärna testa och rapportera om de fungerar eller inte. Ju snabbare någon testar dem desto snabbare kan jag lägga upp den här versionen på market.


    Finns det folk här som skulle vara intresserade av stöd för Skandiabanken?
    Jag har funderat på att öppna ett konto där och sedan försöka mig på att reverse engineera deras app.
    Det känns dock inte värt att lägga ner tid och pengar på det om det är väldigt få intresserade.
     
    pruzze gillar detta.
  19. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt intresserad av stöd för Skandiabanken!
     
  20. azur1331

    azur1331 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, går det eventuellt att fixa mer specifika transaktioner till Nordea istället för bara "Kortköp" "Överföring" "Res. Köp" och "Bankomat". På Nordeas hemsida står det ju bl.a. med vart överföringen gjordes (vilket företag). Det skulle verkligen uppskattas om även Bankdroid kunde visa detta :)