Har svårt att tro att en konspiration skulle ligga bakom, men det konspirerades ju mot Gustav III och troligen Palme. [emoji6]
Det här har varit uppe förr, men jag, minns inte vad slutsatsen blev.
Såvitt jag förstår kan Bankdroid som mest kontrollera saldon varje halvtimme, dvs 2 gånger per timme.
Jag har Bankdroid inställt på att kontrollera saldon varje timme. Jag har fem banker/tjänster inlagda. En har ett konto/saldo, en har två, en har
tre, en har åtta och slutligen har en 30 (mängden beror på att varje konto både visar saldo och disponibelt). In alles 5 banker/tjänster med 44 konton. Så har det sett ut i +2 år.
Tittar jag på dataanvändningen använder Bankdroid i genomsnitt 46 MB/månad. Utslaget per konto är det avrundat ca 1 MB/månad.
Nu vet jag inte hur många som använder Bankdroid, men 100 000 har laddat ner appen enligt Google Play. Om vi överdriver lite och antar att 100 000 använder den och i genomsnitt har 10 konton ger det alltså en dataanvändning på 1 miljon MB/månad, vilket motsvarar 976 GB. Bankdroid har om jag räknat rätt 72 banker/tjänster. Det går ju inte att ange rätt datamängd per bank utifrån det, men för att illustrera blir medelvärdet 15,5 GB per bank och månad. Kom då ihåg att antalet användare och konton är rejält tilltagna.
För mig låter inte det som mycket. Tänker jag fel?
Har någon frågat en bank/tjänst om de upplever Bankdroid som ett problem?
[Written by my thumbs on a state-of-the-art Nokia 3110.]
Click to expand...