Om donationsappen ska fungera som vanliga appen måste jag skapa ett nytt "java package" varje gång eftersom man inte kan ladda upp samma app flera gånger på market. Om vanliga appen heter "com.liato.bankdroid" så skulle donateversionen heta tex "com.liato.bankdroid.donate". Dessutom skulle jag behöva ändra överallt i koden där "com.liato.bankdroid" är hårdkodat tex. i broadcasts osv.
Skulle jag missa att ändra till ".donate" nånstans så finns det risk att saker slutar fungera i donateversionen och det är ju tråkigt med tanke på att folk då har lagt en slant på appen.
Tecknet som ser ut som ett L är egentligen unicodetecknet "└". Eftersom ett Ofakturerat-konto skapas för alla riktiga konton så tänkte jag att det lilla tecknet skulle visa vilket konto "Ofakturerat" hörde till. Tydligen har jag misslyckats 
Något i den här stilen hade jag tänkt:
Kod:
Kontonamn 1 32 000 SEK
└ Ofakturerat 7 345 SEK
Kontonamn 2 20 000 SEK
└ Ofakturerat 4 123 SEK
Att "└" även syns i widgeten är kanske inte så snyggt heller, om du vill kan jag ta bort det.
Jag tror faktiskt det kommer vara mindre än 100 personer som betalar.
Tar man en titt på cubed/³ som har över 250 000 nerladdningar så har donateversionen endast 50-100 nerladdningar vilket är ynka 0.02% om man räknar med de lägsta värdena.
Andra exempel är:
AndChat med 50,000-250,000 nerladdningar och 100-500 som köpt vilket är ca 0.2%.
VPlayer: >250 000 nerladdningar, 100-500 som betalat (0.04%).
Tar man medelvärdet av dessa tre får man ungefär 0.1%. Med Bankdroids 10,000-50,000 nerladdningar skulle det innebära att ca. 10-50 personer betalar för appen. Sätter jag priset till 10kr är det ca 7 kronor kvar efter att google tagit sin del och ca 3.5kr efter att staten tagit sitt. Totalsumman skulle då uppstiga massiva 35kr! 
Precis som du skriver kommer folk kräva mer av en app de betalat för, eftersom jag inte har någon kontroll över bankernas sidor kan jag inte garantera att appen alltid kommer att fungera. Det största problemet är att jag själv inte har tillgång till bankerna och kan därför inte släppa en fix förräns någon skickat in en systemlogg och/eller html från den förändrade sidan. Att alla (förutom ni Swedroidare
) väntar sig att någon annan ska skicka in och lösa problemet gör inte saken bättre.