Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

1. Coolz0r

Coolz0r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sevenday

Finns det stöd för flera konton hos sevenday?

2. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Om det inte fungerar så finns det nog inte stöd. Skicka gärna in html så ska jag försöka fixa det.

3. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

1.7.0 fungerar perfekt på både SE Neo och Arc! Ser fram mot att transaktionslistan fö Nordea i framtiden får detaljer så man kommer kunna få fina grafer i Ekonomipuls!

4. helgeson

helgeson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skickar dig ett PM med information om Aktieinvest, vore trevligt att få med det till nästa uppdatering...

5. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tycker det funkar dåligt med den nya uppdateringen. Den uppdaterar inte eller visar rätt i listan för vad som har dragit pengarna.

6. gotan

gotan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stöd för shellmastercard ??

Hejsan

Går det fixa stöd för www.shellmastercard.se ?? :)

ha en underbar dag/natt :))

7. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Jepp, kommer förmodligen med nästa uppdatering.

8. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag har ett problem med min widget och ica-kontot. Den slutar uppdatera plötsligt. Går jag in och tittar så har den ett rött utropstecken. Jag måste klicka på Edit och sedan Save utan att egentligen göra någon ändring för att få beloppet att uppdatera. Den slutar det plötsligt fungera igen.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

9. beamfoot

beamfoot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Önskar stödd för Collector bank

Vore fint om Bankdriod får stöd för Collector bank också.
    www.collector.se

Annars en toppen app

/Michael

10. JrElmberg

JrElmberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Swedbank ören

Varför är det inte ören med på swedbank när det är det på tex nordea?

Vore trevligt om man kunde välja bort text på widget och bara ha loggan (på samma rad som saldot) . . . För att spara plats på skärmen.

Kanske en widget med en liten pil i ena kanten som kan bläddra mellan de konton man önskar (se widget för easymoney före inspiration)?!

För synskadade skulle ett alternativ till att komma till själva appen vid klick vara att skapa ett TTSstöd så man kunde få saldot uppläst.

Funderar på om man kan se kommande transaktioner och i sådana fall välja om man vill se aktuellt saldo eller saldo efter kommande transaktioner?

11. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Loggar du in med swedbanks enga app så ser man inte ören

12. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Verkar som att automatiska uppdateringar för kontot inaktiveras varje gång Bankdroid misslyckas logga in, det är tänkt att det bara ska hända om man skrivit in fel användarnamn och lösenord. Ska ta en titt på det till nästa uppdatering.

Bankdroid använder sig av Swedbanks mobilbank. Eftersom man inte kan se ören där kan man inte göra det i Bankdroid heller.

Jag kanske har missförstått dig men både den lilla och den stora widgeten är 1 enhet höga och kan alltså inte bli mindre (förutom på bredden).

Det har föreslagits tidigare. Det är nog inget jag själv kommer fixa men jag tar gärna emot en patch.

Finns det ingen screenreader som kan läsa upp text som syns på skärmen? Låter ju dumt att alla appar ska behöva lägga in TTS själva.

Pratar du fortfarande om Swedbank? Bankdroid visar alla transaktioner som syns på https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/account.html?id=0, även de under "Reserverade belopp". De reserverade beloppen är väl redan medräknade i saldot som syns på sidan?

13. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Har också detta problemet med mitt ICA-kort. En fix hade varit schysst :)

Tack för en tokbra app!

14. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ja, det kanske ska tilläggas att det för min del gäller ICA och inte ICA Banken.

15. Tomtefar

Tomtefar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Vill bara säga att din app är extremt bra, vilket fantastiskt jobb du har gjort! Tack så mycket för den.

Finns dock lite jag saknar som jag kan föreslå till nästa uppdatering:

1. När man anger sitt grafiska lösenord så kan man inte välja att de gröna strecken inte visas. Detta gör de mycket enklare för någon som ser på att se lösenordet. HTC har den möjligheten att inte visa dem vilket är mycket bra!

2. Integrering med avanzas app, när man trycker på swedbank får man upp en mycket bra mobilversion av sidan där man är inloggad direkt. Hade varit toppen om man när man tryckte på avanza kontot kom till avanzas app (kunde vara ett val om man ville till app eller sida) inloggad och tittar på sitt innehav där.

Ledsen om jag upprepar vad någon sagt, inte orkat plöja 91 sidor;)

16. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har fått upp en varningsskylt vid mitt konto i appen, vad betyder det?

EDIT: Nevermind, kom fram till att det var mitt lösenord som fallit ur när jag flyttat över appen via Titanium Backup till en ny ROM

Last edited: 31 mar 2011
  17. totoo

totoo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Återigen föreslår jag en implementation som kan vara rätt besvärlig. :)

Länsförsäkringar visar inte alltid sina bottenlån på webbplatsen. Jag vet inte riktigt orsaken, men typ under kvällstid listas de inte. Således försvinner även det lånet från Bankdroid.

Kanske kan Bankdroid reagera på att ett konto/lån försvinner och fråga om det ska tas bort ur listan? Äh, jag vet inte. Eller ännu bättre, att man på kontonivå kan välja "ta inte bort från lista" även när det försvinner från källan.

En annan grej som säkert redan är rapporterad är att CSN-kontot buggar ur ibland och ger varningstriangel pga att senaste uppdateringsförsöket misslyckades. Det har hänt mig säkert 10 ggr men det har inte hänt med något annat av 4 konton.

Tack / Tobbe

18. TheWolfman

TheWolfman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Swebank funkar fint OKQ8 funkar och även Avanza men vad gör jag för fel som inte kommer in på Länsförsäkringar hittar ingen info på deras hemsida så som swedbank har, någon som enkelt kan förklara hur jag kommer in på LF.

19. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Det ska fungera om du använder samma uppgifter som du gör på https://secure246.lansforsakringar.se/lfportal/login/privat

Om det inte fungerar får du följa stegen i första inlägget och skicka in html osv.

20. TheWolfman

TheWolfman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder Bank-id eller dosan på LF men måste alltså fixa ett lösenord från LF banken har jag fattat de rätt då ???