Bankinfo till Merchant checkout!

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av frol41, 1 okt 2010.

1. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lite framgång (kanske).. I mitt mejl jag fix som svar från dem stod det att man var tvyngen att fylla i postnummret utan mellanrum (vilket vi normalt sett inte gör här i Sverige). Så det kan vara det som spökar. Har inte fått mitt konto verifierat ännu dock men det har gått mer är två dygn nu och jag har inte fått något mejl om att det gått fel ännu så jag håller tummarna.

Jag antar att många av er har fyllt i sitt postnummer under 'Public business information' med ett mellanslag så det kan ju vara värt att testa. ;)

2. anders.hedstrom

anders.hedstrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var det som var mitt problem. Mina bankuppgifter blev nekade 4 ggr. Sen så fimpade jag mellanslaget från mitt postnummer och då gick det bra.

Bank Name: SEB
    Bank Account Holder: Mitt Namn
    Bank Code: clearing nr
    Account number: kontonr

Profile.Public Business Information.Zip: XXXXX (inga mellanslag)

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 201

MINA ENHETER

Failat 5 gånger nu och Google ljuger fan.

4. zepignore

zepignore Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det märkliga är ändå att jag använder mig av google adsense också, å den var inga problem som helst att få en betalning igenom.. men uppdatera gärna här Zooklubba om du lyckas mata in nordea i checkout!

5. zepignore

zepignore Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick Nordea att fungera nu, var antagligen det felet som afzkl sade. Postnummer utan mellanslag verkade vara det som löste det, samt att inte ha mellanslag i nåt fält alls :)

6. Freddman

Freddman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ni som har Swedbank, hur länge tog det innan ni fick eran "test" insättning?

7. meatsushi

meatsushi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är skillnad på data och textformatering. Om du ska betala en faktura på över tusen spänn via internetbank, separerar du var tredje siffra med ett mellanslag? :)

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 201

MINA ENHETER

Förstår inte skämtet eller vad det nu är :P. Ska lägga mig strax.
    Jag är dock ganska säker att jag fick upp ett "tips" eller liknande om att man skulle skriva med mellanrum. Var något i stil med "Så här ser det ut där du är/Så bör du skriva" förstod jag det som. Löste sig som sagt utan mellanrum.

9. MrLoveDotEu

MrLoveDotEu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med Nordea och nya Wallet (merchant)

Hej,

Jag har försökt att få detta att fungera i flera veckor nu. Först med checkout och nu med wallet. För det första så får jag invalid input när jag anger mitt namn som har ett "ö" i efternamnet. När jag provar med "o" eller "oe" så får jag svar att depositionen misslyckades. Jag har inget mellanslag i mitt postnummer, men skillnaden är att där innehåller mitt efternamn bokstaven "ö".

När jag provar med frugans konto så får jag inget felmeddelande men ingen deposition dyker upp. Det jag anger är:

Bank account holder name: FRUGANS NAMN som inte har "Ö"
    Branch code: CLEARING, 4 siffror
    Account number: KONTONUMMER, 10 siffror MED "-"

Jag har nu provat igen med och får se om några dagar hur det går:

Bank account holder name: MITT NAMN med "O" istället för "Ö"
    Branch code: CLEARING, 4 siffror
    Account number: KONTONUMMER, 10 siffror UTAN "-"

Fungerar det inte så kanske jag provar med byta ut "Ö" till "O" i mitt namn i profilen. Här jag mitt namn med "Ö" i "Organization (Legal Name)" och "Juridiskt Namn (wallet profilen)". Under "Public Name" har jag dock "MrLove.EU". Vet ni om dessa fält/namn behöver stämma med "Account Holder Name".

Jag är ganska less nu på hur dåligt detta fungerar med att få betalningsregistreringen att fungera!!!

EDIT: Det fungerade! Problemet var bindestrecket i kontonumret.

Last edited: 1 aug 2013