Basbandsversion 1.0.21

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cap_a, 9 maj 2010.

1. Lofblom

Lofblom Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock
    Info:
    root, TWRP, Xposed
    lägg ut igen om du har lust så får man testa.

2. odbro

odbro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bara att tanka ner i tråden unbranda din telefon..
    Där i den tråden ligger den svenska 0.16 som går att uppgradera till 0.21 när du har följt guiden :)

3. Lofblom

Lofblom Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock
    Info:
    root, TWRP, Xposed
  4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Någon med 3 mobil som lyckas uppdatera till någon senare basbandsversion?

5. coderWinAmper

coderWinAmper Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är ni galna? Batteritiden är ju MONSTRUÖST mycket bättre med nya uppdateringen, och speciellt då i idle-läge. Innan när jag plockade ur luren efter nattens laddning på morgonen, åt frukost och fixade mig i ordning för jobbet, så kunde batteriet rasa 10% på bara en eller två timmar. Med nya patchen så provade jag att koppla ur telefonen full-laddad på kvällen och lät den ligga över natten. På morgonen hade den sjunkit 5%. FEM PROCENT! Ingenting jämfört med innan.

Jag har nu haft den igång i två dagar utan laddning och luren är fortfarande uppe på runt 60%. Lyssnar man på webb-radio eller liknande så tuggar det batteri fort, men i idle är det en helt annan telefon. Mycket trevligt. Prova själva med lite seriösare jämförelser.

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har du alla data och platstjänster på och låter den hämta mail mm så ofta den vill?
    Jag får inte mycket mer än ett dygn, lite beroende på hur den används, men normalt är väl lite surf, lite musik, en hel del SMSande, nåt samtal och kanske 1 eller 2 banor av 'Robo Defense' (spel).

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men dessa två uppdateringar handlar väl bara om Basbandsversion? Har väl egentligen inget å göra med hur Android i sig funkar. Visst, om radiosignalen förändras, så kan jag nog iallafall tänka mig bättre batteritider, men att det skulle göra mobben ännu snabbare. Måste ju vara ett önsketänkande?

8. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag upplever det som tvärtom, att telefonen är rappare men batteritiden lika. :)

9. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Håller med. Batteritiden har inte blvit bättre sedan uppdateringen. Däremot har den blivit bättre med olika inställningar, men det är en helt annan historia...

Väntar fortfarande på den "stora" uppdateringen som skulle komma i maj (som snart går mot sitt slut).

10. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag är lite negativ här och tror inte det kommer någon uppdatering innan maj är slut... möjligtvis i mitten på juni.

11. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Batteritiden har defintivt blivit bättre sen 21 uppdateringen. Jag har dock kört in Juice Defender också och med den så håller min telefonen i ca 2 dagar. Laddar den varannan natt med andra ord och då ringer jag och surfar en del ändå.

12. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror inte heller på SE´s uttalanden om en större uppdatering denna månad. De sa väl bara maj? Inte vilket år? ha ha...
    Så de kan säga att de menade maj 2011.
    De är ju så rubbade när de gäller sånt här. Ljuger eller så vet de inte.
    Kolla bara uttalanden om multitouch och 2.1. De förstår verkligen inte hur världen ser ut eller fungerar.

Men jag hoppas i varje fall att de denna gång talat sanning och släpper uppdateringen denna månad. Men vi som har Tre får väl inte den ändå, trots att de sagt att vi skall få uppdateringar direkt när SE släpper dem.
    Vi har ju inte fått .16 eller .21 än........

13. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vet inte riktigt vart problemet ligger just med 3's uppdateringar. Sony Ericsson säger ju uppenbart att dessa inte är uppdateringa för deras nät. 21 skall var jag läst handla om en operatör i Brasilien, och 16 skulle visst tillföra bättre kompabilitet i Telenors nät. Men samtidigt så läser man folk som säger att mobilen fungerar ännu bättre än med 14 som 3 kör idag. Alltså, vart ligger felet. Stämmer informationen som SE ger tre, eller vad handlar det om? Man börja bli förvirrad här.

14. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Så upplever jag det också.
    Fått ta till advanced task killer och APNdroid för att få hyffsad batteritid. Utan de så har jag väl ca 35-40 % kvar från kl 06 till 21 med liten till måttlig användning. Med dessa så har jag ungefär 65- 70 % kvar. Bootar om telefonen efter varje laddning. Gör jag inte det så suger det ju ur ännu mer oavsett körsätt.

Sedan så är dagsformen en faktor med tycker jag. Vissa dagar tar det nästan inget på batteriet i standby men vissa så suger det mycket mer.

15. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Jag hade .14 och tre brandad från början. Sedan uppdaterade jag till .16, efter denna uppdatering kändes det som att telefonen gick en aning snabbare. Nu har jag .21 och tycker telefonen uppför sig exakt som när jag hade .16. Om det är skillnad så är den extremt marginell, så du missar egentligen ingen större upplevelse om du fortfarande har .14....

Ang. batteritiden tror jag att .14 användare även dom har upplevt en klar förbättring men detta beror ju på att batteriet har en inkörningstid + att startar man om efter laddning så fungerar det bättre.

16. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

.21 gör ingen som helst skillnad på min X10 iaf, inte ifrån .16. Inte den minsta. Hastigheten skiljer inte, lika bra. Batteritiden skiljer inte, suger fortfarande stenhårt (testade idag, upp 8, startar EJ om, enbart 3G på, ej wifi/BT/GPS) surfar kanske en kvart sedan inget mer, låter den ligga. Vid 12-13 så är den nere på 50%.

Normalt så kör jag APNdroid och då kan jag lätt klämma ut 2-3 dagar ur batteriet, om inte mer? Felet är garanterat att det ligger spöken och drar 3G samt att det saknas policy för synchkonsolidering.

17. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nä.... säger man inte årtal så brukar det gälla det år man är i.... iallafall uppfattar jag det så. Och så illa har det inte varit. X10 släpptes enligt vad SE sa.Visst möjligen i sista minuten, men den kom q1 som de sa.... X10mini skulle ju släppas q2.... vilket det gör. 3 börjar ju sälja den redannu på fredag... och tar redan beställningar. Satio samma sak där... släpptes enligt schema. Orsaken till varför det kan verka som man väntar å väntar är ju att de går ut så tidigt med s k smakprov, eller tjuvkik, eller vad man nu kan kalla det, så tidigt gör ju att folk tror att de är försenade, när det själva verket är enligt plan. Apple har t ex en annan aproach, de släpper rykten om något nytt är på g, när produkten nära på är färdig. Sedan gör de en release och släpper bara någon vecka efter. Därför verkar det som att Apple håller sitt schema. Men mobilindustrin har i princip alltid gjort vad SE och NOKIA gör. Visa ca 6månader innan produktion, vilket datorföretaget Apple inte har som tradition.

Vad kan man lära sig utav detta, jo möjligen att folk gillar Apples tradition bättre att sprida rykten, release och släpp några veckor efter. Vilket då ex SE och NOKIA kanske borde börja med i stället. Nu har ju dessa mera, Rykten (som kan börja ca 6månader innan tjuvkiket), tjuvkik (ca 6månader innan release), release och släpp. 4 delar, medans Apple som sagt hoppar tjuvkiket. (Undantag Iphone 4G som verka ha visats upp av misstag, men troligen även det något av ett pr-knep kanske).

Det tråkiga med Apple är kanske att de släpper sina produkter tidigt i USA och låter resten av världen vänta, medans de andra till stor del släpper sina produkter globalt.

Last edited: 26 maj 2010
  18. tsimfuck

tsimfuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Platta:
    iPad
    Övrigt:
    Apple Watch 6
    Airpods Pro
    Mac mini
    Imac 24"
    Macbook Air
    ojojoj. ge er nu

Basbandsversion har ju inget med batteritiden att göra överhuvudtaget.
    Det är operatörernas egna uppdateringar.

Vill ni ha bättre batteritid så dröjer det inte så länge tills nästa mjukvaru-uppdatering till x10an kommer. Och jag har själv redan fått den uppdaterad och jag kan säga att den gör under, så håll ut...

Ni vet, den som väntar på något gott....

19. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

sa du vilket år uppdateringen kommer?

20. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    3 har via Facebook sagt att uppdateringen kommer om några veckor.... å några betyder runt 1-2 veckor. Iallafall för mig. Så den är på väg hos 3 också.:)