Basbandsversion 1.0.21

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cap_a, 9 maj 2010.

1. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak jag har hittat är att TrackID funkar nu, det gjorde det inte tidigare och jag har inte gjort nåt annorlunda :P

2. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    inga problem att updatera via SEUS. Har nu vers .21
    Har Telia och olåst telefon.

3. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Funkade tidigare för mig, iaf.

Telefonen är snabbare överlag.

Mediscape, när man scrollar mellan bilderna
    Timescape, start, scrollning, klicka upp ett mail, läs mailet i sin helhet.
    App-drawern flyter på bättre än innan.

Är saker jag märkt. :)

4. Pitzon

Pitzon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker inte man märker någon direkt skillnad. Orginal tangentbordet lika kasst och ingen "creatouch" app som jag hoppas på för att kunna ändra lite tema osv.

Trist när man tankar ner 124 Mb och pillar in och sen märker man ingenting :)

5. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det är saker jag märkte också. Även lite skarpare färger, syns lite på ikonerna och texten. Märktes rätt fort faktiskt. Nu gick jag från .14 och hoppade över .16 så kanske därför också :P

Creatouch kommer ju komma vid en lite större uppdatering senare om jag inte minns fel? :) Tillsammans med bättre batteritid och annat godis.

6. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När jag körde uppdatering via pc companion sa programmet att jag hade den senaste uppdateringen. När jag installerat sony ericsson update service fanns det en uppdatering och nu har jag 21-versionen.

X10:an är mycket rappare nu, när man scrollar i installerade program går det lika fort som när man ser på m3:s film där man jämför legend och x10, kul...

:cool:

7. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Sant, ser att bla. ikonerna har klarare färger nu. :)

Bara att hoppas att batteritiden blir lite bättre iom denna uppdatering. :P

8. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tycker att lock screenen flyter bättre vid svepningen samt att det är bättre respons i scrollning i t.ex. Xscope. Mediascape startar mycket snabbare och att växla mellan foto/video/musik går snabbare. Ser fram emot den "stora" uppdateringen som är utlovad. Kan detta kanske vara en förberedande uppdatering... kan ju bara hoppas: -)

9. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Hur kan jag uppdatera min X10:a ??? Har Mac och inte tillgång till nån windowsburk....

10. kalleboo

kalleboo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får ingen uppdatering heller, säger att min .14-lur har senaste versionen. Min är inte Nordic dock, den är från Hong Kong (ej låst, ej brandad)

11. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har en helt olåst och obrandad X10 men jag har dessvärre 3 som operatör. Men det har som tur är ingen betydelse. Fick min X10:a i fredags och körde då en uppdatering med SE's "Update service".

12. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Edit..

Last edited: 10 maj 2010
  13. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tyvärr inte. Köpte telefonen i fredags och uppdaterade den direkt. SÅ jag har inget att jämföra med.

Ska fråga några som jobbat på SEMC om de vet hur man får reda på vad uppdateringarna gör. Återkommer i den här eller en ny tråd om jag får veta något vettigt.

Last edited: 10 maj 2010
  14. Med rätt att ha fel

Med rätt att ha fel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur länge skall man behöva vänta på att något vettigt skall hända under uppdateringsprocessen? Jag har anslutit just laddat ner och installerat SE Update Service (med administratörsrättigheter i W7x64).
    Vid steg 5, "Fortsätt att hålla ned Tillbaka-knappen" under Anslut-steget lyser först den gröna dioden och efter c:a 30 sekunder så bootar telefonen upp. Jag håller fortfarande ned Tillbaka-knappen under några minuter men inget mera händer.
    På datorn har det skapats en katalog db under C:\Program Files (x86)\Sony Ericsson\Update Service som innehåller några filer (109 st totalt 780 kB).
    Några idéer om vad som gått snett?

15. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tror inte att de delar i OS:et som är uppdaterade är på 124 mb utan hela operativet måste ju antagligen laddas in på nytt vilket säkert resulterar i 124 mb. Inbillar mig dessutom att detta inte är den uppdateringen som är utlovad. Enligt Sumit Malhotra på SE:s produktblogg så skulle den stora uppdateringen innehålla en hel del nyheter i t.ex. det grafiska gränssnittet i Timescape och även när det gäller zoom-funktionen i telefonen. (Hittade inte inlägget i SE:s blogg). Detta är i alla fall vad jag hoppas på... :P

16. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tror inte heller att detta är den lite större uppdatering som man lovade om ett par veckor... Tyvärr har SE som policy att aldrig tala om vad man ändrat/fixat så vi får väl anta att man hittat några kritiska buggar som man kände att man behövde fixa.

17. rookie75

rookie75 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon skillnad på att uppgradera via PC Companion eller via Update Service när det gäller vad som raderas och backas upp etc från telefonen?

18. ravendb

ravendb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför be om en uppdatering som inte gäller din operatör? Det är ju inte så att du får några funktioner med mera! Basbandsuppdateringar gäller ju endast uppdateringar för diverse operatörer.

19. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad jag förstår så kan man via Update Service uppdatera telefonen utan att bli av med program/inställningar osv. Men det är ju möjligt att PC Companion numera också stödjer uppgradering utan att radera data. 1:a gången jag uppgraderade från .14 till .16 via Update Service så fick jag aldrig något val att uppgradera och behålla befintligt data utan allt på telefonen raderades :( Det känns jävligt bra att detta tillkom :D

20. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Låter konstigt? Svårt att säga vad som gått snett? Men det ska gå till så här:

Stäng av mobilen, ta ur batteriet, vänta minst 5 sekunder och sätt tillbaka det igen. Starta INTE telefonen! Anslut den bara till datakabeln som du redan satt i datorn, samtidigt som du ansluter håller du nere knappen längst ner till höger på telefonen. Efter bara 1 sekund så kommer det upp en blå text som säger att du kan släppa knappen. Sedan sköter programmet resten själv...
    Om du gjort så här så borde det fungera? Annars får du kontakta supporten för vidare info.

Själv märker jag inte av så mycket efter uppdateringen? Möjligen lite mer färg i ikonerna som någon skrev? Men annars ser jag ännu ingen skillnad?