Problem: Batteri(er) laddar inte!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av peppo, 30 jan 2013.

  1. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hej!

    Min SGS3 började spontandö, och jag misstänkte batteriproblem. Batteriet laddades aldrig fullt och växlade mellan att visa (AC) och (USB)... så till slut köpte jag ett nytt, original (med NFC).

    Till min stora besvikelse så laddar det nya batteriet ur medan jag laddar det via transformator (AC).

    Till det hela hör att jag kör en nightly av CyanogenMod, men problemen uppstod innan jag började köra alternativ ROM.

    Har nån några tips? Kan smuts i micro-USB-uttaget orsaka detta -- men då borde den väl visa att den inte laddar?

    Tack för alla idéer...
     
  2. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hm.
    Har i tre dagar nu tjafsat med a) nytt batteri och b) olika ROM:ar och inställningar utan att problemet blivit något bättre.
    Trodde att jag hade lösningen när en chassiskruv faller ur när jag plockar ur microSD-kortet! Skruvar tillbaka den och märker att andra skruvar är lite lösa. Telefonen har varit inne på lagning för en sprucken skärm och det verkar således som att Samsung Service inte har skruvat åt den ordentligt!
    Efter att jag dragit åt skruvarna så verkar den ladda -- i alla fall från 28 till 34%. Men där tar det stopp!
    Så... kanske inte lösningen ändå.
    Suck.
    Nästa steg är väl att TriangleAway:a och flasha original-ROM:en för service? :(
     
  3. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Nej nu dog den helt. Jag VERKAR ha lyckats få bort custom firmware-utropstecknet innan, så kanske att de fixar den på garanti...
     
  4. Blubb7

    Blubb7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ursäkta om jag lånar tråden lite här men min S3 laddas upp mycket snabbare med S2 laddare än med original laddaren. Har testat med min gamla HTC Desire laddare och där laddar den också långsamt. Hur kan den laddas snabbare med S2 laddare?