Batteri i X10 mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av lucfor276, 16 jul 2010.

  1. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du kan alltid gå in i Inställningar -> Program och leta upp programmet och trycka på "Forcera Stopp" :)
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det stämmer i idealfallet, men det beror ju på om appen är aktiv eller ej. Om jag fattat det rätt så låser iOS appen så den får slutföra en åtgärd men inte starta en ny, men så är det ju inte på Android - det är ju därför det är riktig multitasking och inte "fast app switching". Så delvis skulle jag säga att det beror på vad det är för app vi talar om - allting som gör anrop eller synkar drar såvitt jag förstår processorkraft. Om jag kör Spotify i bakgrunden (i dvala som du säger) en hel natt är batteriet rejält dränerat på morgonen. Om jag kör utan Spotify igång är batteriet knappt påverkat, alla omständigheter lika.

    Därtill beror det ju också på hur bra appen i fråga är skriven. Något som jag tror är ganska okontroversiellt är dock att iOS är betydligt mer batterivänligt än Android, och det till stor del på grund av just detta med multitasking?
     
  3. jfk

    jfk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en Mini och har upplevt att ibland kan batteriet dra 20-30% bara under natten (6-7 timmar) medans man själv sover.
    Efter att ha avinstallerat 3G watchdog efter tips i denna och andra trådar, har jag nu kvar 67% batteri efter 46 timmar (har inte ringt något med den, bara skickat sms sedan jag tog den ur laddaren).
    Slutsats: 3G watchdog är en j-vel på att dra batteri.:mad:
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Har samma erfarenhet
     
  5. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Behöver byta batteriet på en mini, pga dopp i toaletten, men ser att det sitter kablar direkt på batteriet. Är det omöjligt eller funkar det att byta själv?