Batteri mätaren har fått spel.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Dem00niX, 18 maj 2011.

1. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ett jädra olustigt fel på min lur idag.
    Den hade dragit lite väl mycket kräm så jag kollade batteristatusen. Android os hade sugit i sig ca 48% av det från 100% till 52% på 4 timmar. Visst sånt kan hända. Bootade om luren bara för att kolla så inget ligger på. Första som kommer upp är rutan där jag bli tillsagd att plugga i den i batteriladdaren. Hmm 15% står den på nu. Bootar om igen och nu är den på 27%. Kastar ner den i väskan och åker vidare. Tar upp o ringer ett kort samtal max 30 sec. Ner i väskan igen. Nu efter nån timme så kolla jag igen 32% är den uppe i. Käkade lunchen och kollade nu luren igen 34%.
    Vad fan har hänt. Ska nu låta den dra ur sig max och sen ladda den full o rensa batteri minnet. Men ändå Vad fan.......

2. ronald_raygun

ronald_raygun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns en annan tråd som är om att den suger batteri...
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39930

Har dock ingen bra förklaring på varför den har gått upp och ner. Har dock märkt samma sak själv med att den faktiskt har haft ett högre värde på batterinivån utan att den har laddat.

3. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo jag vet att det finns en tråd om batteriet. Detta var om mätaren.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vet att Juwe's ROM hade nått tuppjuck i v4,2 men jag vet inte vad du har för ROM..

5. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag kör stock jvh med cf root. Kört ett tag nu.....

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem där batteristatusen har fått fnatt. Då jag har mobilen på laddning och det står att den är fulladdad "koppla ur...". När jag gör det så vips, är batteriet nere några procent. Märkte detta för ca 2 veckor sedan och har börjat kolla statusen varje gång jag drar ur laddaren. Värst var det alldeles nyss då den gick ner på 75%!! Vad fasen har hänt? Någon som haft samma problem och lyckats fixa det?

7. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

att mätaren går ner till kanske 96% är helt normalt.. det ska den göra för batteriet blir aldrig 100%. Det är för att förlänga livet på ditt lilla batteri och hindra överladdning. kör du stock och det står 100 är det troligtvis inte 100.

Men att det går ner till 75 direkt är ju lite ovanligt.. testa att ladda fullt och rensa battery stats i cwm om du har tillgång till det :) vet inte om du kör stock eller någon custom-ROM.