Batteri Nexus 5X

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av jerkass3, 24 okt 2016.

  1. jerkass3

    jerkass3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nog för att batteritiden på 5X är sådär, men man undrar ju vad f-n luren håller på med när den ligger i fickan
    [emoji1] Screenshot_20161024-175517.png

    Absoluta huvuddelen är ju android-processer som inte har med användning att göra... Har inte haft NÅGON lur genom åren som har visat liknande!

    Idéer?
     
  2. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Eftersom skärmen endast dragit 3% av all den energi som gått åt under den tid du mätt så utgår jag från att telefonen inte varit aktiv under mättiden (det är annars skärmen som regelmässigt drar mest energi i en mobil) .

    Då är det ju inte överraskande att Androids olika systemprocesser är det enda som märks i strömförbrukningen. Kör lite appar och Facebook så ska du se att både de och skärmen kommer att dra iväg uppåt i topplistan.
     
    jnsson gillar detta.
  3. jerkass3

    jerkass3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, det är givet, men inte ens då ligger de använda apparna etc i topp. Tycker inte det är rimligt att nästan hela batterikapciteten används på inte ens en dag utan att man använder luren...
     
  4. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jaså du är besviken över själva batteritiden? Ja den är väl inte så mycket att göra åt - många har kommenterat att N5X har lite snålt tilltaget batteri.

    Jag trodde du var förvånad över att Androids systemprocesser låg högst i strömförbrukningsligan, och som jag skrev blir det ju självklart precis så om ingen annan app drar ström. Det är ju alltid NÅGOT som tar ström i en påslagen mobil.

    Hur som helst, ledsen att jag missuppfattade dig. My bad.
     
    jnsson gillar detta.
  5. iPatsa

    iPatsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Xiaomi Redmi 12 5G
    Övrigt:
    Google Nexus Player
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Min efter att ha legat oanvänd nästan hela dagen...

    n5x.png
     
  6. jerkass3

    jerkass3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är klart att processer drar ström trots vilande mobil, det intressanta är ju hur MYCKET den drar. Har aldrig varit med om att play-tjänster mm har sugit så in i h-vete. Ponera att man är en flitig användare, skulle ju klara max 3 h då.

    Kanske dags att bära omkring på ett bilbatteri som powerbank [emoji16][emoji16][emoji16]