Batteri slukare

Diskussion i 'Ideos X5' startad av mosbricka86, 6 apr 2011.

  1. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, nåt jag märkte idag, tyckte det var konstigt att batteriet var nere på ~60% efter drygt 6 timmar ifrån jag kopplat ur laddaren:ehm:...

    Är det någon mer än jag som har märkt att man inte stänger av skärmen när man trycker på "knapplås" knappen, alltså on/off knappen på ovansidan för detta..han släcker ljuset men om man kollar noga ser man att skärmen är fortfarande på i bakgrunden, man ser klockan och ikoner på skrivbordet:eek:..om man där i mot låter den stänga av sig själv med "timeout" tiden så släcks allt ner helt...

    funderar på om detta inte är en bov i batteri åtgången, som bland annat har rapporterats i recensionen?

    har någon annan märkt detta?

    Edit1:

    Verkar inte vara så lätt heller...det verkar vara lite åt det slumpmässiga hållet om skärmen stängs av även med "timeout" funktionen för skärmen...verkar vara väldigt slumpmässigt...det jag har sett är dock, om telefonen inte stängs av helt (man kan fortfarande se ev. klocka på skrivbordet samt status listen om man vinklar skärmen lite) så stängs den inte av hur länge man än väntar...misstänker att detta kan vara en batteri tjuv, då spänning fortfarande ligger på skärmen för att hålla pixlar vid vissa färger, samt ev "live background" kanske fortfarande rör sig (har inte sett om så är fallet)...

    ska också tillägga att jag har inte uppdaterat med den update som finns på Huawei:s hemsida...


    Edit 2:

    Någon med en X5 som har möjlighet att pröva och se om dom får samma fel? bara prova några gånger att släcka skärmen med knappen samt några gånger med att låta skärmen slockna av sig själv..man kan lysa med ficklampa lite från sidan med en viss vinkling, så gick det se ganska lätt..

    Edit 3:

    även efter updatering finns felet kvar..
     
    Last edited: 7 apr 2011
  2. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har fått det här felet?
     
  3. theonlyboink

    theonlyboink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Min X5 drar också ur batteri som sjutton.
    Jag har dock inte noterat att skärmen fortfarande skulle vara aktiv
    även efter att den gått till viloläge.

    Jag misstänker att det kan vara någon app som snor batteri genom att kräva uppkopplingen hela tiden...eller nåt.
    I morse så gick telefonen från 100% ,nyladdad, till 75% på mindre än 45 minuter och då gjorde jag inget med den - inga samtal, mail, sms - No nothing.
    Jag har nu låtit göra en factory reset på telefonen och för att se att om det kommer göra någon skillnad.

    Jag återkommer i frågan.
     
  4. zillen4

    zillen4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag upplevde också att telefonen drog mycket batteri i början men har hittat en del lösningar.

    Om ni kör root så kan ni installera SetCPU och gå in på profiles
    Gör en ny profil som heter Screen Off och dra ner processorn på 368MHz

    Jag har även så att telefonen går ner på 368MHz när batterinivån går ner under 25%

    Sen kan man ladda ner tex Android System Info och kolla om det är nått program som ligger och
    drar fast man inte har det igång.

    Jag får ut drygt ett dygns batteri tid med en del spelande och surfande



    Och den som vill ha bort några av dom förinstallerade spelen så ligger dom under cust/Dialect/SE/app
     
    Last edited: 12 apr 2011
    mosbricka86 gillar detta.
  5. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Konstigt att det bara är jag som har att man i vissa ljus kan se innehållet på skärmen även när den är ner släkt...Som jag skrev så syns det bara när man lyckas reflektera ljust på panelen bakom glaset i viss vinkel, trycker jag på å sen av skärmen igen så kan man få det att försvinna efter i regel...

    batteritiden verkar vara lite upp å ner, så som dom säger i recensionen...vissa dagar kan ha vara igång flera timmar utan att den drar mer än några enstaka procent...andra dagar drar den mer...

    ska testa det där programet andriod system info å se om det kan ge nå mer info...

    Jag har inget "vetenskapligt" belägg för det här, men det känns som batteri tiden blev en anning bättre med uppdateringen...
     
  6. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är ingen app som hindrar telefonen från att gå till sleep-läge? Jag laddar min varannan dag för det mesta. Har jag spelat, surfat, lyssnat väldigt mycket på en dag kan jag ladda den efter 1 dag bara för att vara säker.
     
    mosbricka86 gillar detta.
  7. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det ska jag också kolla ja, kan ju vara så, även om jag har varit ganska restrektiv med vilka appar jag lägger in...

    kan ju möjligen vara någon av de som följer med från början ifrån Huawei, bokappen tex ligger ju å maler hela tiden...