Batteri slut på morgonen(och tele. avstängd)

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Zackonthenet, 21 feb 2010.

  1. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt batteri är slut varje morgon, funderar på om jag har nått i gång som drar batteri. Kan dock inte komma på vad det skulle vara. tänkte på det i går kväll och ändå var batteriet slut nu på morgonen.

    Måste jag ha på Flightmode, 3g e enda jag kan komma på som e på. har musik programet öppet men inte på, spelar det nån roll.

    Har haft telefonen i 3v laddat ner typ 4 apps, inget annat.

    nån som har koll????

    Mvh Peter
     
  2. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tror egentligen inte batteriet är urladdat verökar det som bara 1 grön plupp som verkar laddas, om ni förstår :)
     
  3. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Menar du att du har mobilen fulladdad på kvällen och att den är död på morgonen? Eller hur menar du?

    /Simon
     
  4. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har du uppdaterat telefonen? Har för mig att det där var en bugg att den inte laddades eller så.
     
  5. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bara tagit ner några apps, var hittar jag dessa uppdateringar då


    Mvh Peter
     
  6. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aa fast jag tror inte den är tom, även om telefonen säger det. när jag stoppar i laddaren ser det ut som att det är typ 80% kvar i batteriet.

    mvh peter
     
  7. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behöver fortfarande hjälp med mitt problem, är lösningen att flasha telefonen? ller vart hittar man uppdatering av programvaran. ska kolla samsung sidan i kväll. andra förslag?
     
  8. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kollat på Samsung.se. man ka ladda ner Win XP/Vista SAMSUNG New PC Studio,PC Sync (ver.1.0).

    Jag trodde telefonen bygde på linux? så det borde väll vara fel va?
     
  9. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Vad telefonen har för operativsystem och vad datorn du ska köra programmet på har för operativsystem är två helt olika saker. Det där är Samsungs officiella program för att uppdatera mobilen. Men det suger och har en massa extra features som inte funkar på Galaxy utan bara på deras andra telefoner. Men testa att uppdatera via det.
     
  10. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    zackonthenet: Jag hade också de problemen. Vad jag gör nu är att jag stänger av autosynk, wifi och så använder jag Advance Task Free Killer för att stänga av alla processer förutom väckarklocka och task free-appen. Nu håller mobilen hela natten för mig.
     
  11. OlofS

    OlofS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en begagnad Galaxy i7500 för ett par veckor sedan och jag var inte imponerad av batteritiden - efter en dag av måttligt användande var telefonen helt slut. Jag försökte att ta bort alla program med "Advanced task killer" utan några märkbara förbättringar av batteritiden... :(

    För någon dag sedan såg jag ett inlägg i ett annat android/i7500 forum om att widgets drar mycket ström. Jag tog därför bort den stora (och i mitt tycke fina) klock-widgeten - och helt plötsligt är mitt batteri på ca 60% efter ca 30 timmar utan uppladdning (telefonen var påslagen hela natten), någon timme wifi, några korta samtal och några dussin minuter GPS! :)

    Har någon annan sett en så stor förbättring efter att ha stängt av alla widgets?

    Olof
     
  12. Zackonthenet

    Zackonthenet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har inte hunnit kolla in här då sonen e sjuk, ska testa ta bort widgets. men detmåste ju vara nått fel om man inte kan ha telefon på ett i varje fall nått dygn. ska se om jag kan komma på hur man uppdaterar också....

    Plannen e att använda telefonen till att lyssna på musik mm då måste man ju kunna använda den mer en 10-12 timmar tycker jag vad man en gör (kanske inte prata)
     
  13. OlofS

    OlofS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nu helt säker på att det var widgets som slukade batteriet i min i7500:

    - Natten mellan söndag och måndag: min galaxy i7500 på laddning, alla widgets avstängda.

    - Tisdag kl 15:00 : batteriet på ca 60 % (mitt förra inlägg)

    - Onsdag kväll : batteriet helt slut efter en dags ganska intensivt användande - dock ingen laddning sedan i måndags morse!

    - Laddning mellan onsdag och torsdag.

    - Torsdag kväll : ca 50 % kvar av batteriet efter en dags intensivt användande - mina söner spelade spel i mer än 2 timmar + wifi.

    - Laddning mellan torsdag och fredag

    - På fredag eftermiddag var batteriet på ca 92 % efter måttligt användande. Jag satte tillbaks klock widgeten, "APNDroid", "Battery Widget" och "VolumeWidget". Efter någon timmes spel + wifi var batteriet på ca 60 % . Jag lät telefonen vara påslagen över natten.

    - I morse var batteriet helt slut!

    Jag har därför plockat bort alla widgets igen. Det räcker dock inte med att dra dem till soptunnan - processerna fortsätter att snurra så antingen måste man ta bort dem med "OSMonitor" eller något liknande program, eller helt enkelt starta om telefonen när alla widgets är borttagna.

    Det skulle vara intressant att se om du kan se en liknande förbättring utan widgets!