Batteri-tid?

Diskussion i 'Legend' startad av corleone, 16 apr 2010.

  1. corleone

    corleone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan

    Jag är väldigt fundersam över telefonens batteri tid. Kl 11 drog jag ur den ur laddning (wifi off) och nu är kl 5. De är ungefär 54% kvar. är detta normalt? har bara smsat. Inget surf, ingen wifi, ingenting.
     
  2. corleone

    corleone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    När man laddat till 100% har man laddat upp ungefär halva batteriet, enligt vad jag upplevt. Laddar jag en natt räcker det i två dygn för mig med måttligt användande. :)
     
  4. corleone

    corleone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm okej. Vad tycker du om batteriet jag gav länk på, skulle de vara någon bra idée? dubbelt så mycket än vad man har nu.
     
  5. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Öhm, det passar inte till Legend skulle jag tro.. :innocent:
     
  6. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kopplade ur klockan 7 igår morse, ligger på 66% nu. Har använt den normalt, med kanske två timmar musiklyssning, lite spel då och då, och så förstås lite samtal och sms. Använt wifi lite ibland för att ladda ner appar, men slår av det när jag inte använder det. Får se om den orkar igenom morgondagen också. :P
     
  7. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Drog ur kabeln klockan 5 imorse. Har nu 65% batteri kvar. Då har det blivit lite musiklyssnande, ett par sms och mms under dagen, något telefonsamtal. Lite surfning å något spel å läst lite serier. Vilket jag tycker är helt okej nu när klockan snart är 23:10 :)
     
  8. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    slå av wifi/3g när det inte behövs och kolla alla aktiva tjänster och använd ett task killer program. Då kommer batterihållet hålla betydligt längre batteritid.
     
  9. MonsterBob

    MonsterBob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker min batteri tid håller väldigt länge var tredje dag laddare jag den, o då använder jag wifi måttligt o normalt samtals tider med, sms/mms som normalt oxå, och alla spel man leka med, endå hålla batteri för minst 2-3 dager innan jag behöver ladda den igen
     
  10. Gemys

    Gemys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Något som drar en hel del batteri på legenden är växling mellan 2g och 3g, dvs gsm och wcdma. Jag, som har tele2, märkte att detta skedde i princip konstant i min lägenhet trots att jag har bra 3g täckning (bor hyfsat centralt i Stockholms innerstad). Jag kör därför nu bara 3g – inställningar -> trådlöst och nätverk -> mobila nätverksanslutningar -> Nätverksläge -> endast wcdma. Två bonusar är att man 1) inte behöver surfa med gprs hastighet då man egentligen har 3G hastighet, 2) att man slipper pupudupp eeeeeeeee (gsm) störningar i högtalare som finns nära telefonen.
     
  11. Skaggner

    Skaggner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Drog ur min telefon igår klockan 06;50 ungefär, nu har jag 37% kvar. Har sms;at, och surfat (3G/Wifi) och den hämtar mail och sånt automatiskt och jag har lyssnat på musik i ungefär 4-5 timmar. Så dålig batteri-tid har den då inte. Kan säga att jag också har en ljusbakgrund och automatiskt ljusstyrka.
     
  12. Alasjo

    Alasjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var lite otålig när jag packade upp min Legend, och laddade den bara i 3 timmar. Tror ni det har påverkat batterikapaciteten? Sedan länge har det ju rekommenderats att ladda uppladdningsbara batterier i 10-16 timmar vid första tillfället. Den har fått ligga en hel natt på laddning ett par gånger sen dess...

    En följdfråga: tror ni det är skadligt att låta telefonen ligga på laddning stundvis i långa perioder, säg att jag har den inkopplad i bilen, går med den en stund och kopplar sedan in den när den ligger på kontoret så den är fulladdad när jag åker hem..?
     
  13. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Dagens batterier är väldigt smarta och tar inte alls skada av att laddas stup i kvarten. Tvärtom, dagen batterier mår dåligt av att laddas ur helt :)
     
  14. Alasjo

    Alasjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @Snapphane: Det låter bra.
    Dagens elektronik är väldigt strömkrävande så det vore konstigt om inte batteriutvecklingen hängt med. Tyvärr verkar det som om batteriets kapacitet får lägre prioritet än andra komponenter hos tillverkarna.

    Då kan jag ladda med gott samvete, det blir några gånger i veckan... låter den aldrig ladda ur till mindre än 10%, har hört att det är någon "magisk gräns", i alla fall för laptop-batterier.
     
  15. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Laddade min telefon hela natten. 27h 25min senare är den nere på 15%. Då har jag pratat 1h 27min och skärmen har varit igång 2h 31min, vid sms och sparsam surfning. Har ingen sync och allt allt avstängt förrutom då jag surfat. Har även bara kört 2G då min erfarenhet är att batteritiden dubblats på dom äldre telefoner jag haft. Har haft nästan minsta ljuset på skärmen. Vet inte vad ni tycker men jag är inte särskilt imponerad av batteritiden. Har inga mystiga widgets vad jag vet heller. Känns som att jag aldrig skulle kunna få den att räcka i 2dygn. Tankar om detta?
     
  16. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Prova med att ta bort onödiga Widgets, flertalet är ökända för att dra batteri, speciellt HTC:s egen Batteriwidget,