Fråga: Batteri tiden i 2.3.4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av qais, 21 sept 2011.

1. qais

qais Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är batteri tiden i den nya uppdateringen har de löst den så kallade OS buggen som fanns i 2.3.3?

2. kalaspuff

kalaspuff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det sägs att problemet ska vara löst i 2.3.4. Men jag är fortfarande inte nöjd med hur mycket Android OS drar:

3. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ser ju inte ut att vara något fel, du verkar ju knappt ha använt telefonen på ett dygn om batteriviloläge och inaktiv telefon ligger top-5 :)

4. Gabranovich

Gabranovich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min batteritid blev sämre

5. kalaspuff

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Självklart går skärmen om Android OS vid mer användande. Men det gjorde den även innan 2.3.4. Däremot på SGS1 använder Android OS så lite att man nästan aldrig ser den i listan.

6. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ungefär samma här med Android OS processen. Den ligger runt 35 - 40% nu och det oroar mig, det skall väl inte vara så högt?

7. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Android OS ligger högt på telefonen om man inte använder den så enkelt är det. Använder man telefonen 24/7 och android OS ligger högst ändå eller om man inte använder telefonen alls och android OS drar ur batteriet på under en dag är det något fel men eftersom bateriet visas i procent så ligger android OS högt om man inte använder telefonen eftersom att det är den processen som verkar sköta det mesta av standbygrejerna. Mellanstadiematte ftw. Vad som enligt mig är viktigast för batteritiden är att hita wakelocks med en app som t.ex. better battery stats, dvs de appas som hindrar telefonen att gå ner i deep sleep och i princip inte dra någonting.

8. seca

seca Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan uppdateringen så kunde mobilen komma ner till 95 procent innan ja ens gått hemifrån på morgonen och de me mycke lite pillande. nu ligger den på 100-99 procent tills ja sätter på spotify. när ja sedan lyssnat på spotify spelat lite wordfeud o sånt skit påväg till skolan så hamnar ja på runt 90-92%. de tar ca 50 min till skolan. sen har ja lektion i ca 4 timmar me andra ord leker ja me mobilen i 4 timmar. fortfarande inte under 80%! sen normalanvänder ja telefonen, den är hyffsat ny så "normalanvändning" är väldigt mycket, hela dan. sover inte hemma men har 30 timmar senare fortfarande 10% kvar på batteriet. ALDRIG att ja klarat mig så länge innan uppdate. så nåt har iafl hänt me batteriet jag e skitnöjd!
    telefonen är orootad och ganska standard förutom en annan launcher. värt o nämna är att ja inte pratade så mycke i telefonen kanske bara 20-30 min.

9. hånka82

hånka82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Största förbättringen av batteritid man kan göra är och ladda ner nån slags batterisparar app som Juicedefender och ägna lite tid åt att confa den ordentligt. Gett mig såna feta batteritider så det inte är sant. Saker som att disabla datatrafik när mobilen ligger i fickan ger absolut mest för batteritiden.

10. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur kan eran android OS ligga på 32% ?? min ligger på 11%. något som inte stämmer då eller?

11. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det beror ju på hur mycket man använder telefonen i övrigt, jag tycker det är mer relevant hur länge Android OS har använt CPUn.

Min s2 fixar iaf en hel dags för mig normal användning efter uppdateringen. Android OS har då använt CPUn 48min(19% av batteriet).

12. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

När man kollar batteristats så måste man först förstå vad det är man tittar på. Summan blir ALLTID 100% oavsett om man använt telefonen eller inte. Det är alltså hur mycket har olika applikationer dragit av den totala (total=summa=100%) batteriåtgången. Program -> Batterianvändning är alltså ungefär som om du skulle kopplat en liten amperemeter till varje program och system i telefonen.

Såvida Samsung inte byggt en evighetsmaskin så måste ju något i luren förbruka batteri och som tirim4 säger så blir det ju Android OS om man inte använder telefonen.

13. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

sedan jag uppdaterade tkr jag att min bateritid har blivit åt hellvete:/ har haft den på 3 timmar 37 min på batteri och legat och sovit typ så har knappt använt den, endå ligger android OS på 52%! förstår inte varför ?:S kan man kolla vad som ligger o trycker på i bakrunden eller något?

kan också säga att den dragit 11% bateri på den här tiden

14. Thunell

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur länge har Android OS använt CPUn då? Idag har Android OS efter 3h 31min använt CPU 5min(7%) för mig.

Last edited: 24 sept 2011
  15. kalaspuff

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Givetvis.

Men som jag skrev ett par poster upp:

16. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

trycker jag på android os står det 52min nu efter 5h 38 min på batteri och har 79% batteri kvar. e det normalt eller? :P

17. Thunell

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Låter onödigt mycket, hade 52min efter typ 14h igår, tycker egentligen inte Android OS ska behöva gå speciellt mycket(men vet inte vad som ingår där).

18. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan inte se några problem med en telefon man behöver ladda varje kväll. Hur ofta är man i behov av en telefon i tre dagar utan möjlighet att ladda?

19. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Efter 12h37m på batteri har Android OS cpu totalt på 1h39m (34% av totalt).

20. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Efter 14h38m har android tagit 8% 29min 37sek cpu :-)