Fråga: Batteri till Arc / Arc S med utökad kapacitet - prestanda & kvalité?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Destroyedbeauty, 9 jul 2012.

  1. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur funkar egentligen dessa tredjepartsbatterier av olika kapacitet som finns att tillgå och köpa till t.ex Arc / Arc S, t.ex batterierna med 2500 mah kapacitet - hur bra funkar dom i verkligheten jämfört med stock Sony Ericsson BA750 (1500 mah) batteriet gällande prestandan och kvalitén?

    Är ett 2500 mah batteri köpvärt enligt er?

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  2. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag frågar är pga att batterikapaciteten är lika med piss sen jag uppdaterade min Arc S till ICS 4.0.4 och om detta är enda sättet att få bättre batteritid så är jag redo gå den vägen. Men jag behöver isf era åsikter och omdömen om dessa utökade kapacitetsbatterier..

    EDIT: Redigeringsfunktionen fuckade upp föregående inlägg så skriver ett till, separat och som går att läsa givetvis!

    EDIT 2: Jag funderar på utökat batteri av denna sort:

    www.batterikungen.se/batteri/mobilt...l-sony-ericsson-xperia-arc-mfl-2-500-mah.html

    Åsikter / hur funkar batteriet?

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 9 jul 2012
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har köpt ickeoriginal batteri till min systemkamera, det är på pappret lika bra som original, men i verkligheten är det rätt stor skillnad på deras kapacitet. När jag tänker efter gjorde jag samma till min kompaktkamera. Det är samma upplevelse från det batteriet. Det känns framförallt som att de dras ur fortare när kamerorna inte används. Vilket är helt irrelevant för en mobil som är igång mycket mer.

    Det om kapacitet på batterier, det andra som slår mig med det större batteriet är hur enormt mycket tjockare telefonen verkar bli. Jag hade hellre skaffat en laddare och haft med mig ett extra originalbatteri istället.
     
  4. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tror du att 2500 mah batteriet skulle göra någon skillnad i det långa loppet för mig som använder min telefon i genomsnitt mer än standardanvändning?

    Jag kommer visserligen ha kvar standard batteriet som back-up medans 2500 mah batteriet blir primära batteriet.

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  5. Tesla

    Tesla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett sådant till en X10 från batterikungen.
    Den var utan batteri så jag har inget att jämföra med, men det funkar bra får jag säga.
     
  6. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett 3500(?) mAh piratbatteri i höstas. Det gav exakt samma resultat som orginalbatteriet, men jag har hört här på forumet att det beror på att telefonens kernel vägrar att använda kapaciteten i större batterier. Om jag vore du skulle jag undersöka det innan jag beställer ett större batteri.
     
  7. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kollade upp det där med kernel saken och det sägs stämma, för att få resultat med dom utökade batterierna måste jag (vi) få en custom kernel som har möjlighet att avläsa den exakta batterikapaciteten! xda forum nästa då..

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2