Fråga: Batteri till Pixel2?!

Diskussion i 'Google Pixel [Modellarkiv]' startad av niiloa, 26 okt 2022.

  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Javisst är 'tvåan' hur gammal som helst men min Pixel2 skulle fortfarande fungera utmärkt som 'reserv-lur' - om det inte skulle vara för det faktum att batteriet inte orkar längre! Ifall någon mot förmodan har något tips om hur jag kan få tag på ett fungerande batteri så skulle jag bli riktigt glad! Jag vet att det finns mängder med (skumma?!) säljare på Amazon och diverse andra ställen men frågan är om det finns någon som man kan lita på..
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Finns på Amazon: Amazon.se : Pixel 2 battery

    Det är ju säkert inte original, men bör funka OK. Välj någon säljare med många betyg, typ: https://www.amazon.se/Asesino-batteri-kompatibel-2700mAh-ersättningsverktygssats-G011A-B/dp/B07MJD5G8X/ref=sr_1_1?crid=16H452NYRZWYI&keywords=Pixel+2+battery&qid=1666779018&qu=eyJxc2MiOiIwLjAwIiwicXNhIjoiMC4wMCIsInFzcCI6IjAuMDAifQ==&sprefix=pixel+2+battery,aps,77&sr=8-1
     
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jamen, det finns ju en del att välja på och stjärnorna har aldrig fel! Tänkte bara att kanske fanns det någon trovärdig olycksbroder eller -syster som hade gjort detta tidigare och skulle kunna göra tummen upp (eller ner, i värsta fall). Nåväl, jag tror jag chansar lite lätt och siktar mot sjärnorna :) Skall nog lämna in min trotjänare för batteribytet - jag är inte den allra händigaste och handen är nog inte heller rikitgt lika stadig som kanske en gång i tiden. Fast kanske går det sistnämnda att ordna med en liten hutt ;)
     
    Last edited: 26 okt 2022
  4. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Nu har jag fått ett 'flerstjärnigt' ersättningsbatteri levererat - att det skulle vara någorlunda likvärdigt med originalbatteriet är visserligen inte särskilt sannolikt, antar jag @bernard@bernard :) Tror att jag avvaktar lite med batteribytet för att det finns fortfarande liv i det gamla också, bara jag inte försöker använda gammelluren i vintertemperaturer här i Norrbotten! Då lägger den ner verksamheten illa kvickt.

    En av anledningarna till att jag gärna vill ha min 'tvåa' igång är att jag har en gammal variant av 'Google-camera-fork' i den (Camera PX?) som fixar 'light painting' - riktigt läckra resultat! Detta verkar inte vara tillgängligt någonstans längre? Synd i så fall.
     

    Bifogade filer:

    tpalsson och bernard gillar detta.