Fråga: Batteri

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Sulan_73, 3 mar 2015.

  1. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Nej, det är med kabel.
     
    R3b0rn och Pjuklarven gillar detta.
  2. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Nokia har släppt nån kudde ihop med Fatboy om jag inte minns helt fel. Har några år på nacken så kan inte svära på att den kommer funka men troligtvis
     
    Pjuklarven gillar detta.
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    "these Qi chargers ranged in price from just over $11 to just under $15 shipped". De provade ingen som kostade mindre än $3.
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Det är ju så att den pucken för 3$ är EXAKT likadan som den pucken som kostar 10$. Samma fabrik som tillverkar dom varav den för 10$ köps av ett företag som klistrar på sitt märke på den. Jag betalar hellre direkt till fabriken än till märket.
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Har du skruvat upp båda modellerna och kollat? Annars låter det som du gått på vandringssägen om "nattskiftet"...
     
  6. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    https://fyndiq.se/product/701896-qi...52f87MyRWcR-IXGtCYywlo1f233SYpN4wFBoCMSPw_wcB

    Köp den och känn dig "trygg" med ditt val. Exakt likadan fast med märke, moms och en rejäl förtjänst marginal till företaget.

    Har du sett dom muggarna man kan köpa med eget tryck? Du kan köpa den för 24:- och klistra på en bild på dig sen sälja den vidare för att ditt vackra fejs är värt pengar, så nu kan du ta 299:- för den!

    Borde nog göra så själv tror jag...
     
  7. blomman_90

    blomman_90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm

    Jag har nu beställt ett gång sådana. Men jag är också lite orolig för om de är samma kvalité. Man har ju läst många gånger om laddare till främst iPhone som börjat brinna (även om de ser exakt likadana ut). Det finns väl en möjlighet att det är en kopia med billigare komponenter? Eller hur vet du att de är från samma fabrik som den på fyndiq?
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Inget som säger att Fyndiq-varianten är bättre, de kanske är jämndåliga för de är ju inget riktigt märke utan bara noname-produkter

    Nu finn det väl inte så mycket elektronik i dom här plattorna så det är kanske inte så stor risk, men det som kopplas in på 230V ska man absolut inte köpa billigt från ebay.
     
  9. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Fick mina idag och dom funkar galant. Och som jag sa. Precis likadan som dom på fyndiq fast utan paket.

    Nu är det ju så att själva pucken inte är det som laddar utan det är ju den laddare du kopplar till den. Där ska du ju köra med den laddaren som kom med din mobil.
     
  10. blomman_90

    blomman_90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm
    Det är sant, tänkte inte på att det är den i väggen som hanterar de höga spänningarna!
     
  11. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Synd att de flesta recensioner klagar på batteritiden.. den klarar högst 4h och den lär bli sämre med tiden när batteriet åldras. Tro det eller ej men oavsett vad folk säger så blir batterierna sämre med tiden men den kommer vara okay i 1år tills S7 kommer och det är precis vad Samsung vill :(
     
  12. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Jo men som jag upplevt det så använder Samsung batterier av väldigt hög kvalitet. Har haft massa av deras telefoner sen S2 och de har stannat kvar i familjen under många år, och aldrig har ett batteri bytts. Till skillnad från Iphones t.ex. Om du dessutom efter ett år har 10% slitage, så kommer det uppdateringar under tiden som förbättrar batteritiden med minst motsvarande, så i längden behåller telefonen batteritiderna rätt bra. Titta på skillnaden lollipop gjorde mot kitkat för vissa telefoner. Kunde handla om flera timmar extra med Lollipop. Brukade gå runt med 2 st Zerolemon batterier till mina S4 or, men jag hade ju lika gärna kunnat gå runt med en lite portabel laddare. Sen tycker jag inte någon recension jag sett klagat på batteritiden, utan sagt att den var medel/okej/bra.
     
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Mjaaa batteriet i min S4 var inte lika bra som i början med 4.3 men iom LP har det blivit aningen bättre men kom fortfarande inte i närheten av när luren var några månader gammalt... tills jag köpte ny original batteri och jag har nu märkbart mer skärmtid/batteritid. Det tolkar jag som att det 2 år gamla batteriet har försämrats oavsett hur bra kvalité Samsungs batterier är. Hörde samma sak när man köpte S4.. det är trams imo. Visst kan Samsung 2 år senare ha super batteri på 2600mAh men med den upplösningen och de recensioner jag sett så kommer batteritiden bli en besvikelse och en begränsning om man är ute o far mycket med lite tillgång till 2 hål i väggen.
     
  14. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Antagligen ja, men vad är alternativet till S6 för dig?
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tycker mig alla nya lurar är en besvikelse på något plan, för stora, mycket döyta, svaga batterier, onödig hög upplösning. Får se vad LG G4 har att komma med men S4 nåt år till kanske som det ser ut nu, bästa luren jag haft i många avseenden när den kom.. inte fått den känslan med någon lur sen dess. S6 är WOW, vacker design etc men faller kort ändå imo... dyr rackare oxå.

    Kör btw LP TW med S6 apps ;)
     
    Last edited: 1 apr 2015
  16. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    ok.......
     
  17. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vanlig litium-jon-teknik tappar 20% kapacitet på ett år om batteriet är fulladdat hela tiden och temperaturen är 25 grader (och vid 40 grader tappas 35% per år). Det har inget med kvalitet att göra utan tekniken fungerar inte bättre än så. Eftersom det går gradvis så vänjer man sig sakta vid sämre och sämre batteritider.

    http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
     
    Galaxy gillar detta.