Batteri

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av Mate9pro, 11 mar 2019.

1. Mate9pro

Mate9pro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag har precis blivit med mate 20 PRO.

Det första jag märker är att batteriet går åt väldigt fort. Testat det mesta som att tömma cahce, sen fabriksåterställa och inte installera nått, den drar mycket ändå upplever jag.

Installerar accubattery och den förbrukar minst dubbelt så mycket som min gamla mate 9 PRO i idle med bara skärmen igång.

Skulle vara intressant om några av er har skärmdumpar från accubattery på er idle förbrukning. För att se om det är så dåligt.

Last edited: 11 mar 2019
  2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 859
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Är telefonen helt ny får du ge den ett par laddningar innan systemet "satt" sig. Förutsatt att det inte drainar onaturligt mycket konstant (Läs telefonen slut på några få timmar).

3. Mate9pro

Mottagna gillanden:
    0
    Jag skulle säga att det kändes nästan så illa. Den drar typ 1 % på några min men jag skall lägga in mina appar och allt manuellt sen köra den några dagar.

Så får vi se.

Men skärmdumpa gärna era resultat ändå.

4. Mate9pro

Mottagna gillanden:
    0
    På 1 timme nu har den "bara" gått ner 5 % MEN jag har knappt använt den kanske 10 min mate 9 har jag använt mer och den har gått ner 8% sen klockan 6 imorse medan 20 hade 22% sen ner till 0 sen fullada jag och nu har den tappat 5 alltså bortsett för timmen jag ladda så har den med låg användning dragit 27% sen klockan ca 7 det skulle göra nästan 16 h låg användning vilket känns lite för 4200 mah

5. inflames666

inflames666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Har kollat under batteri i inställningar vad det är som drar mycket batteri? Eller visar det inget konstigt utan bara drar mycket batteri ändå?

6. Mate9pro

Mottagna gillanden:
    0
    Den verkar lite "bättre" men bifogar bilder från accubattery svårt att veta vad som är normalt. Är nere på 61% nu då har den vairit i deep sleep nästan två timmar idag med...

Bifogade filer:

7. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    733
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    lättare att se om du bifogar bilder på batteriförbrukning och det från inställningar.

8. Mate9pro

Mottagna gillanden:
    0
    Fitbit hade jag inte förut så även om den är röd så fanns problemet innan den.

Bifogade filer: