Problem: Batteribugg efter uppdatering till 2.3.4?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Magic, 26 september 2011.

1. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Plockade upp luren från laddaren tidigare idag och ringde ett par samtal. Ser efteråt att batteri-% har dalat rätt rejält, minns inte dem exakta värdena. Kollade på batterianvändningen och ser att Android OS står för mer än 80%.
    Stängde alla aktiva program och tömde ramminnet via "uppg.hant." som en nödåtgärd då jag tänkte att det kanske var något program i bakgrunden som åt upp batteriet.

Nu drygt 7 timmar senare så står det att Android OS står för 81%, dvs 5h och 41m av 7h och 26m.

Efter uppdateringen till 2.3.4 så gjorde jag en factory reset.
    Har inte haft buggen tidigare och knappt använt telefonen idag förutom samtalet och att jag laddade ner ett hangman spel.

Är det någon mer som har upplevt samma problem efter den nya uppdateringen?

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

2. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag tycker jag upplever likadant men jag gjorde ingen factory reset utan har precis gjort en nu. Får se vad som händer.

3. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Mitt batteri hade gjort en störtdykning med 20-30%, då menar jag verkligen ett 90graders sträck bara rakt ner. Än hur mkt man använder telefon droppar aldrig batteriet så mkt på någon sekund :P. Bugg eller bugg, avgör ni! :)

4. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Gjorde ytterligare en factory reset tidigare idag. Nu står Android OS för ca. 39%, bättre blir det kanske, annars går jag tillbaka till 2.3.3 eller vilken det nu var innan uppdateringen.

5. Ulrik

Ulrik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har gått ner 6% på 30 minuter av att ligga i fickan utan 3G eller någon annan uppkoppling igång. Android OS står för 80% :s nu är det dags för samsung att fixa en riktig uppdatering.