Batterier

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Hugo, 24 okt 2011.

  1. Hugo

    Hugo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad ar det egentligen for skillnad pa batteriet i Defy & Defy+

    Jag kolalr pa att kopa ett extrabatteri till min Defy+ men nar jag letar runt pa Ebay sa hittar jag iprincip bara BF5X medans mitt nuvarande batteri ar ett HF5X.

    Som jag har forstatt ar det iprincip samma telefon sa batterierna borde val vara kompitabla?

    Edit:
    Fick ett svar fran en saljare pa Ebay:


    Hittade det har batteriet, ser ju ut att kunan ge en skapligt grym batteritid:

    http://www.ebay.com.au/itm/2300mAh-...ccessories&hash=item27bda7c9d1#ht_2853wt_1139
     
    Last edited: 24 okt 2011
  2. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Originalbatteriet HF5X till Defy+ är på 1700 mAh medan BF5X till Defy BF5X är 1540 mAh.

    Så om du köper ett original BF5X så får du lite mindre kapacitet.
     
  3. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER



    Hej!
    Eller också kikar du in på Ebay.co.uk och hittar bl. andra Defy-batterier ett på 2400 mah och som kostar GBP 6.99, = 76.86 SEK (enligt Forex).........I och för sej skickas batteriet i fråga från HongKong, så det tar kanske lika lång/kort tid att få hem det därifrån som från Australien....men det är ju lite billigare och så får du 100 mah mer.... :)
    Sök på Motorola Defy battery och du får ca 500 träffar och där finns en hel del batterier att välja på.... :D
    Batteriet med den "grymmaste", i.e längsta tiden är väl det på 3500 mah, men frågan är väl i så fall om det bakstycket som medföljer passar den nya Defy+.....det vet jag inget om, eftersom jag inte sett den nya nallen.
    mvh,
    Mikke
     
  4. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Visserligen vill man alltid ha bättre batteritid, men Defy har rätt så bra med originalbatteriet.

    Sonen har använt sin telefon ganska så mycket (han fick den nyss, så det är market och spelande och så). Jag såg den på borden och skulle kolla om det var sonens eller makens. 50 % kvar, 48 timmar sedan laddning stod den på. Jag råkade klicka på ficklampan, lade ned telefonen och gick ut. En timma senare kollade sonen och sade "ånej, ficklampan har stått på, och nu är det bara 50 % kvar". xD Hade liknande hänt med min SGS så hade den varit död nu. Defyn kan ha dragit max 9 % på en timme med ficklampan på.

    Helt oslagbar batteritid på de här ju. Inte ens maken som gått från dumbphone tycker att batteriet är något problem, laddar varannan dag, ibland var tredje.

    Fast köper jag en Defy, så kommer jag nog att vilja ha så stort batteri som möjligt ändå. Och man vill ju alltid ha ett i reserv så.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Personligen är jag VÄLDIGT skeptisk mot Ebay batterier. Man brukar få vad man betalar för när det gäller batterier och på ebay betalar man inte mycket för dom= man riskerar att inte få mycket heller.

    Har en dålig erfarenhet av dessa batterier,dålig kvalitet rent fysiskt och håller inte i närheten av vad ett originalbatteri gör. Ska inte dra alla över en kam då jag ändå läst om några som säger att dom har köpt bra batterier på ebay men vill ändå höja ett varningens finger.

    Är man beroende av ett extra batteri skulle jag idag köpa ett original och inget annat,det är vad jag lärt mig under mina Mobilår.

    I övrigt är jag absolut för att handla på Ebay,köper alla mina skal och skärmskydd osv där och är inget annat än nöjd
     
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag köpte batterier till min SGS mycket billigt. Visserligen inte ebay, men 75 kr inklusive två batterier som såg ut som original (säkert kopia) och en laddare för Europa. De är precis lika bra som originalet.

    Men då hade jag fått tips från en annan medlem här som hade beställt just de här bastterierna. Så det är ju bra att tipsa om man får tag på billiga och bra batterier.

    Det var en frakttid på 4 veckor dock... Fast det var det värt!
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Att tipsa varandra om bra och billiga batterier är ju klockrent,då slipper
    man ju köpa grisen i säcken som man annars riskerar att göra.

    Det gäller väl det mesta man köper egentligen ;)
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jo, det är klart :D
     
  9. hunt

    hunt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej köpte ett 2430 mah batteri på ebay av ecell.
    Och kan efter 2 veckors testkörning, säga att drifttiden är i stort det samma som orginalbatteriet .:(