Problem: Batteriet dog (vägrar ladda eller starta )

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av _FJ_, 13 sept 2015.

  1. _FJ_

    _FJ_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hej! undrar om någon har något tips vad man kan göra , Har en gammal S3 4g som fungerat bra fram tills nu och är nästan i nyskick. Batteriet dog helt och nu går den ej starta eller tar laddning. Provat hålla inne start hemknappen volym utan att de hjälpte.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Den är nog rökt. Om jag förstår ditt inlägg rätt så kommer inte ens laddningssymbolen upp i displayen vilket tyder på att det mest troligt är något i hårdvaran som gett upp. Antar du testat med annan laddare och kabel? Kan ju ev testa med ett annat batteri, men med tanke på att den börjar ha ganska många år på nacken så skulle jag personligen inte lägga en enda krona på att försöka få liv i den.

    Lycka till!
     
  3. _FJ_

    _FJ_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nä varken laddsymbol själva lampan eller något kommer upp har även provat med annat batteri andra laddare sladdar etc. Hade hoppats att den skulle hållt mer än 2½ år som den bara är. Men men ser väl ut som man får leta efter något annat prisvärt
     
  4. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Lägg den på laddning i ca 24h till bara testa! Har batteriet svullnat? (om du lägger batteriet på ett bord går det att få det att snurra?). Fungerar inte något av dessa så köp nytt batteri, finns billigt om du letar rätt. Har telefonen några ytliga skador?

    /jobbar med reklamationer inom bl a mobiltelefoni.
     
  5. _FJ_

    _FJ_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Ja ladda 24 tim ytterligare kan jag ju alltid prova med ,Batterierna är helt jämna ej svullnat ,har även ett som bara köptes för 1-2 mån sedan , Telefonen är iövrigt i mer eller mindre nyskick alltid haft fodral och liknande. (men tack för förslagen man vet ju aldrig efter en lång laddning)
     
  6. Lannis

    Lannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2014
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick ett liknande problem på min S3, det visade sig vara fel på USB kontakten i telefonen. Fick anslutningen utbytt och sedan dess har det funkat bra.
     
  7. _FJ_

    _FJ_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Fick det löst här med ,sista utväg var skicka in den via den treåriga reklamationsrätten då den var över 2½ år Och där fick ja mer eller mindre hela telefonen utbytt. Ny skärm/displayenhet ,Nytt kretskort ,samt något annat de bytte och körde en massa tester så nu fungerar den bra igen.
     
  8. GoldenLeo

    GoldenLeo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 (GT-I9305)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3 (GT-I9305)
    Hejsan
    Även jag har en S3 4G som inte vill starta, dock syns laddningssymbolen men ej prickarna under som brukar indikera laddning.
    Har läst en massa om brickning och låsta telefoner på nätet men ej riktigt förstått hur man gör. Undrar lite vad det är för 3 årsgaranti som nämns, kan jag kanske utnyttja den?
    Eller finns det någon som kan skriva en instruktion för "dummies" ?
    På kartongen till min telefon står det ART code: GT-I9305OKDTLA om det kan vara till någon hjälp.
    Problemen började förra veckan när jag satte den på laddning för att skärmen flimrade (dåligt batteri, svullet-har nytt nu) då dog den och sedan kommer jag bara till den vita Samsung loggan men "Power+Home+Ljud plus/minus" funkar, kommer till dom olika recovery/downloadlägena.
    Har förstått att om jag gör fel så kan den bli totallåst (hard bricked) så vill gärna få lite tips....