Fråga: Batteriet - hur bra ?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av TouchingEvil, 30 apr 2013.

  1. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    intresssant
     
  2. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Här är en kluring...
    I natt drog mobilen 36% batteri mellan 23.00-04.55. Gick från 85-49%
    Enligt samlad data från Batteri, BBS och GSam Battery så har telefonen legat i deepsleep hela natten samt att skärmen dragit 71% av batteriet! (skärmen har alltså INTE varit igång under natten) Eh! Det är ju omöjligt i mina ord. Idéer någon?
    Inga konstiga wakelocks går att se heller.
    Fattar faktiskt ingenting. :(
     
  3. bogani

    bogani Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får ut cirka 48 timmar på mitt batteri. Använder ej LTE och hela tiden i energisparläge dock. Ser inte anledningen till att man inte har telefonen i energisparläge. Den pallar ju med allt man gör ändå.
     
  4. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    11:30 > 19:18
    73% kvar av batteriet

    1h WIFI hotspot
    5 min skärmtid
    6h uppkopplad mot jobbets WIFI
    EJ LTE påslaget
    EJ energispar påslaget

    Använder min N7:a till/från jobb därav den korta skärmtiden. Kommer låta den vara på tills jag lägger mig så att jag ser hur mycket mer den drar på hela dygnet med lite anvädning.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    06:00-21:30 28% kvar

    3 Tim 5 min samtal
    Ca 3 Tim skärmtid
    Ej LTE aktiverat
    Inget energispar påslaget
    3G från 06:00-17:00 sen wifi till nu
    Exchange mail synkar med push
    Gmail
    Skärmen på auto

    Är riktigt nöjd med den batteritiden.


    Skickat med Tapatalk
     
  6. bogani

    bogani Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Innan har alltid skärmen dragit mest batteri men sen jag laddade senast har Google Tjänster tagit överlägset mest batteri. Google Tjänster syntes aldrig alls innan när man kollar förbrukningen. Vad kan detta vara?
     
  7. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Jag är nöjd med batteritiden :)

    Och nej, energispar var inte på! När WiFi är på, stänger jag av 4G (om nu det har någon betydelse?).
     
    Last edited: 27 jun 2013
  8. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Hände samma sak för mig. Prova att gå in i application manager och avinstallera uppdateringarna och uppdatera dem igen. Gjorde även som så att jag inaktiverade/avinstallerade hangouts och allt annat som har med google att göra. Använder inte dessa appar ändå. Då försvann google tjänster från batteriförbrukningen. Men vill du ha kvar dessa appar och känner att du kommer använda dem prova att avinstallera och uppdatera dem igen.
     
  9. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har visserligen stängt av 4G och har energisparläget på, men jag tror nog att jag kan spela åtminstone 5-6 timmar Final Fantasy med hjälp av Retroarch innan batteriet tar slut. Och då har jag ändå bedrövligt dålig mottagning i min lägenhet som garanterat gör att den drar mycket mer än den borde. Är absolut nöjd med den batteritiden, framför allt om jag jämför med min gamla galaxy S som kunde ladda ur på typ 6-7 timmar trots att jag knappt använde den.
     
    Gaborik gillar detta.
  10. Chrimar

    Chrimar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror jag har gjort det som har skrivits här men kanske missat nåt, undrar om följande batteritid är som den borde enligt appen jag har : tal 8:20, surf 6:40 och video 11:00? Det utan att ha igång 4G, 25% skärmstorlek, dom här motion funktionerna, GPS, stänger ner appen efter jag använt den och har på energisparläge.
    Läser jag den här artikeln så motsvarar inte alls min batteritid på samtalstiden. Hur är det för er?
    http:// http://blog.gsmarena.com/battery-tests-for-exynos-5-octa-powered-samsung-i9500-galaxy-s4-complete-here-are-the-results/#more-49498
     
  11. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Det är Google Play version 4.1.6 som är problemet! Så ni som har problem med att Google-tjänster drar ut batteriet, ladda ner och installera senaste Google Play härifrån:

    http://www.androidfilehost.com/?fid=22979706399752691

    Mina batteriproblem var ett minne blott efter att ha installerat senaste Google Play! Testa! Google-tjänster har gått från att ta upp 25% av batterianvändningen till 0.3%!


    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 22 jul 2013
  12. Vonyx

    Vonyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min S4:a när den släpptes och har nu börjat få problem med att den inte laddas om batteriet går under 20%. Har sökt runt men inte hittat någon lösning.

    Någon annan som haft detta problemet och/eller vet hur man löser det? Just nu har jag den i kopplad i datorn och den verkar ladda, men väldigt långsamt, i uttag laddas den inte alls för tillfället :( Har currentWidget installerat och den säger att den får i sig ca 300mA, vilket känns för lågt, är det sladden som blivit kass?

    UPDATE: Hitta felet! Det var sladden som var kass :) Bytte mot en annan jag hade här hemma och nu får den mellan 1200-1900mA och laddas lika snabbt som innan
     
    Last edited: 23 jul 2013
  13. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Var det originalsladden som var kass?
     
  14. Vonyx

    Vonyx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, ganska dåligt att den bara höll i ca 2 månader. Måste råkat lägga något på den så det blev glapp eller liknande
     
  15. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Väcker liv i denna tråd med att fråga varför har jag så dålig batteritid? Jag får bara ut ~8-9 timmar högst av mitt batteri med ca: 3-4 timmars skärmtid totalt. Detta går att jämföras med att jag förut fick ut mellan 11 - 14 timmar batteritid med 3-4 timmars skärmtid. Någon som vet vad problemet kan vara? (Googletjänster ligger på ca 4%, Skärm 53% och Chrome Beta på 12%)
     
    Last edited: 4 aug 2013
  16. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Behöver jag redan byta ut batteriet?

    Jag behöver också lite svar på frågor angående mitt S4 batteri..
    Igår var jag på Big Slap Festival i Malmö, jag hade mobilen avstängd direkt efter laddning tills jag kom fram till festivalen.
    Sedan hade jag den igång under de artister jag ville filma/fota men annars var den avstängd och ändå laddades batteriet ur extremt fort..
    Jag funderade först på om det kunde vara för att den konstant försökte ansluta till ett nätverk eller hitta täckning.

    Dock märkte jag nu när jag kommit hem, tagit den ur laddaren runt 16 tiden, laddat upp lite bilder och kollat insta/fb så är den redan nere på 34%
    En kille som jag var på festivalen med har också en S4 och när han hade runt 45% batteri hade jag 17% å vi hade använt dem ungefär lika mycket..
    Så även om batteriet dog väldigt fort igår, även kanske pga värme så håller den på att laddas ur lika snabbt här hemma med väldigt lite användning..
    Här är batteristatistiken från igår
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vad kan det vara som laddar ur den så snabbt?
    Är det redan dags att byta ut batteriet eller ska man köpa Batteriskal/Uppladdningsbart batteri som man kan ha med sig överallt?
    (Tänkte att det var bättre att fråga här innan jag skapade en helt ny tråd och ursäkta det långa inlägget... Är dålig på att fatta mig kort)