Batteriet och hur du får det att räcka längre [HERO]

Diskussion i 'Allmänt' startad av meSos, 30 okt 2009.

  1. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    http://community.sprint.com/baw/thread/23043

    Bra att läsa hela men detta är ett utdrag:

    Quick recap if you didn't read above: a bug has been found in the HTC sms app. For some reason when you SEND a text message it puts a lock on the dialer app. This lock prevents the phone from ever going to sleep, even when the screen is off. This is causing a HUGE drain on battery life because the CPU is still awake. The current workaround is to disable the internal sms app and use one of the free ones from the market instead. Thanks to mobilehavoc for testing out a new sms app and realizing that it didn't create the lock.

    The current two recommendations are ChompSMS and HandCent. It is has been confirmed by multiple users (mobilehavoc, freshlyill, spork27, and myself) that the phone is sleeping properly if you don't use the internal messaging client (and of course assuming you don't have a different issue than described here!).

    Between the two apps my personal recommendation is HandCent. It has a huge number of tweaks and can give you the same look and feel as the internal app.


    Dax att installera Handcent.
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Nu har jag ju Magic men när jag körde med Handcent så upplevde jag raka motsatsen. Förutom att det var väldigt buggigt så startade det ju ändå originalprogrammet för sms så hur det skulle lösa det förstår jag inte.
     
  3. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur menar du orginalprogrammet? Handcent är ju istället för orginalprogrammet..
     
  4. akilian

    akilian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Nån som vet om samma bug finns med i Tatoo (Android 1.6)?
     
  5. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tveksamt, HTC ska tydligen vara medvetna om detta och har förhoppningsvis fixat det i 1.6

    Du kan ju alltid testa på samma sätt som han gjort i posten.
     
  6. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    När jag använde Handcent (med Cupcake och tidiga Donutversioner) så startades även vanliga Messaging. Således fungerade alltså Handcent som ett slags skal. Alla sms och mms gick att komma åt i respektive program och man kunde få notifieringar från båda programmen om man inte avmarkerade det i något av dem.
     
  7. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    ska kolla nästa gång jag får ett sms i task manager, borde avslöja om båda är igång.
     
  8. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det kan ju vara en av förklaringarna till att batteritiden upplevs bättre med 1.6.