Batteriet suger!

Diskussion i 'Hero' startad av zaragon, 1 mar 2011.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Mitt problem med batteriet har under något halvår blivit värre och värre, men sista veckorna har det börjat balla ur fullständigt!

    - Ibland när jag laddar den under en eller ett par timmar i datorn, verkar batteriet inte fyllas på alls.
    - Ibland när jag laddat telefonen hela natten står batteriet på ca 90 % när jag plockar ut laddaren.
    - Idag när jag lyssnade på radio i 25 minuter sjönk batterinivån från 60 % till 8 %.
    - Igår när jag spelade Robo Defense i 35 minuter sjönk natterinivån från 72 % till 12 %.
    - När jag plockar upp telefonen, läser två nyheter på swedroid på 4-5 minuter, sjunker batternivån ca 10 % varje gång.

    Som ni förstår, så duger det inte. Jag kan i princip inte använda min telefon alls utan att telefonen dör helt under 6 timmar i skolan.

    Min fråga är, Vad gör jag?!

    Hur mycket hjälper en så kallad batterikalibrering?
    Kan man köpa nya batterier, så att jag orkar ha kvar telefonen tills bindningstiden går ut i sommar?
     
  2. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Batterikalibrering bör bara hjälpa om du har hållit på och flashat nya roms och kernels och helt plötsligt har du dålig batteritid. Jag har aldrig hört att felkalibreringen sker av sig själv. Nästa gång kan du låta telefonen stänga av sig själv då den når 1%. Om den inte stänger av inom en kort stund så är det inget fel på kalibreringen.
    Är du säker på att förbrukningen inte beror på något program som konstant körs i bakgrunder?
    Batterier finns att köpa, bl a på tradera och ebay för en liten peng.
     
  3. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har ju under tiden som dethär problemet blivit värre och värre, flashat om och provat en del roms, som du säger. Så jag tar det som att jag testar en kalibrering, utvärderar effekterna och köper eventuellt ett nytt batteri sen.

    Min användning har minskat till 10-20 % jämfört med för ett år sen, utan särskilt många fler eller tyngre appar, men batteritiden har blivit ofantligt mycket sämre.

    En *#*#4636#*#* säger att min batterihälsa är god.
     
  4. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Samma sak har hänt för mig, batteriet har på senaste tiden tagit slut sjukt fort... ska testa kalibrering och se om det hjälper.
     
  5. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    jag hade slut på mitt första batteri till den på ungefär ett år, sen tog det ytterligare några månader innan jag köpte ett nytt, mot slutet så dog den nästan bara man ryckte den ur laddaren.

    Teknikmagasinet säljer kopior av batteriet rätt billigt, de är inte särskilt bra på att hålla ordning på kapaciteten, utan droppar rätt fort mot slutet, så köp original, det e det värt.