Batterilucka!

Diskussion i 'Legend' startad av smilen, 6 nov 2010.

  1. smilen

    smilen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har tappat min legend i marken, därav gick den lilla plastluckan som håller kvar batteriet sönder, har sökt utan några framsteg. Någon som har en idé vart jag ska göra?!
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  3. smilen

    smilen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den man viker ur :(
     
  4. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Gå in hos valfri återförsäljare och ta med dig någon kompis som är eller låtsas vara helt okunnig och vill ha massor med råd och på så sätt vilseleda personalen så tar du en legend och byter ut din mot den ;)

    Annars kan du ju kontakta htc support. Det borde gå på garantin också tycker jag.
     
  5. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ingen åverkan går på garanti. Någonsin.
    Men att kontakta HTC borde väl vara det enklaste? De om några borde ju veta!
     
  6. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sådana saker borde gå på garantin eller drulle försäkring åtminstone. Fast å andra sidan skulle jag inte bli förvånad om det inte går på garantin. De allra flesta av oss kastar ju inte våra telefoner i baken för att testa hur pass tåliga de är som vissa runt om på nätet har gjort och filmat och sedan lagt upp på youtube. Min legend gled ur handen på mig efter ett samtal och fick ett antal hack/repor i botten. Är lätt att det händer olyckor.

    Jag vetefan om jag kan påstå att kvalitén på legend sen är super bra heller trots sitt helgjutna aluminum skal. När jag hade en sony ericsson w890i för ett antal år sedan sumpa jag den i backen några gånger också men den fick mindre hack och skador trots att den blev tappad flera gånger jämfört med min legend som blivit tappad 1 gång och fick hur många som helst. Det känns som att htc hade kunnat göra ett bättre jobb med chassit på telefonen faktiskt och använt en bättre plastbit där nere eller gjort den annorlunda. Den åkte av på min också när jag tappade den samt den där spärren för batteriet. Den verkar inte sitta speciellt bra
     
  7. Hirvi

    Hirvi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller inte riktigt med dig om kvalitén. Jag är världens klantigaste person och min stackars lur har åkt i backen otaliga gånger. Förutom ett litet märke i ena hörnet märks det inte ens. Inget har gått sönder och den funkar som den ska :-)
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Aluminium är ju mjukt och om man tappar legenden i asfalten med lite grus på så blir det lätt fula jack.

    Det jag upplevt som negativt med plastluckan är att den lossnar för lätt. Lossnar ibland när jag drar upp luren ur fickan.

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  9. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Japp, samma här! Frågan är väl inte om utan när den kommer att börja lossna för minsta lilla.

    /Tobbe