Batterioptimering appar

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av nygaaard, 3 sept 2018.

  1. nygaaard

    nygaaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!
    Någon annan som har haft problem med batterioptimeringen för appar?
    Har flera gånger ställt in "Optimera inte" för Samsung Health för den verkar inte räkna steg annars. Men telefonen ställer själv tillbaka inställningen till "Optimera" igen efter ett tag.

    Idag på morgonen ställde jag t.ex. in "Optimera inte" för Samsung Health igen, och nu när jag kollar så är inställningen "Optimera" igen och stegen räknas inte när appen "somnat"..

    Varför ställer telefonen tillbaka appen till "Optimera" och hur undviker jag detta? Den verkar inte göra det för andra appar som jag ställt in "Optimera inte" på, bara på Samsung Health.

    Någon som vet?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Stäng av funktionen helt och hållet under inställningar->Enhetsunderhåll->Batteri->Avancerade inställningar.

    Android har redan hantering för detta inbyggt. Förstår inte varför Samsung m.fl. försöker lösa ett problem som inte finns.
     
    herrober82, hahadaoc, jnsson och 1 annan gillar detta.
  3. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Men oneplus? Det du förklarar är för Samsung :)
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha - tog fel på forumet, my bad.

    Tyvärr är "Doze" som OnePlus kallar sitt system aktiverat som standard på 8.1 i OnePlus 6, så det går inte att stänga av den funktionen.

    Det är rätt många som är mindre glada över detta, speciellt då det helt garanterat är en meningslös funktion med Android Pie.
     
    gneken gillar detta.
  5. nygaaard

    nygaaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmm, jag förstår. Tack för svar. Får hoppas att OnePlus ordnar till detta inom snar framtid, irriterande att ställa in "Optimera inte" för vissa appar och sen ställs det automatiskt tillbaka till "Optimera" ändå på vissa appar..
     
  6. Rackarungen

    Rackarungen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    101
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock + radioactive kernel
    Jag måste dock säga att jag inte har det problemet.. De appar jag sätter på optimera inte, stannar där. Har aldrig behövt ändra dem igen på över 2 månader snart.

    De appar som jag inte har det igång på körs utan restriktioner precis som funktionen är till för. Precis som det även var på min s7 edge. Så hänger inte alls med att det inte skulle gå att stänga av.
     
  7. nygaaard

    nygaaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är bara Samsung Health jag upplevt detta med. Nu stod den kvar som "Optimera inte", men tidigare när jag gått in och kollat så har den ändrat tillbaka till "Optimera" och jag har fått välja "Optimera inte" igen. Hänt flera gånger utan att jag varit in och ändrat tillbaka själv. Dock bara med Samsung Health detta har hänt vad jag märkt, kanske är något med just den appen? Men skumt att telefonen själv ändrar tillbaka till "Optimera" från "Optimera inte"..
     
  8. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Jag själv upplevde problemet med samsung health när jag hade OP6. De räknade inga steg, även fast jag tagit bort det från batterioptimering. I dagsläget äger jag ingen OP6, och när jag väl ägde en så lyckades jag tyvärr inte lösa problemet med samsung health. Ville bara flika in och dela med min erfarenhet och berätta att du inte är ensam.
     
    nygaaard gillar detta.
  9. Rasseman

    Rasseman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Provat att låsa appen med hänglåset som kommer fram när du klickar på senast använda appar?
     
  10. nygaaard

    nygaaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, det har jag inte, men har gjort det nu så får vi se om det blir bättre. Förhindrar det appen att stängas ner helt eller vad? Tack för tipset!