Problem: Batteriproblem eller fel på telefonen (SE X10)

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Snubbel, 14 okt 2012.

  1. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjejens nu 2år och knappt 2 månader gamla SE Xperia X10 har börjat bete sig väldigt märkligt nu i helgen där den dels blev otroligt långsam, alltså inte som telefonen brukar vara då det inte är något monster utan riktigt riktigt långsam med mycket lagg i alla menyer. Detta problemet försvann dock efter att vi körde en factory reset idag.

    Det andra problemet som också uppkom samtidigt med det första försvann dock inte av factory reset. Detta problemet är att telefonen beter sig väldigt märkligt med batteriet statusen. Den kan ligga på 50% batteri, stänga av sig helt plötsligt för att batteriet är slut, starta om med 16% batteri, startar man om den igen ligger det på 32% nästa gång på 5%.

    Dessutom har den problem att ta laddning. Som nu senast när den kopplades in på laddning och telefonen säger att den laddas. Telefonen började på 27%, efter 1timme var det nere på 15% (ingen användning förutom att den laddades). Efter en omstart där den visade 9% batteri istället är den nu uppe i 22% efter ca 1 timmes laddning.

    Tror ni det är batteriet som gett upp eller är det någon del i elförsörjningen i telefonen som börjar bråka? Typiskt är det i alla fall att det händer direkt efter garantin har gått ut...
     
  2. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ett två år gammalt batteri kan mycket väl vara på väg att ge upp men det låter lite märkligt att den hoppar så i siffrorna...vanligtvis brukar dåliga batterier bara tappa laddning väldigt fort. Har du möjlighet att låna batteri av någon skulle jag nog göra det som första åtgärd, det kan ju utesluta andra faktorer.