Batteriproblem i 2.3.3 uppdateringen

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av djtaang, 17 aug 2011.

  1. djtaang

    djtaang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter att ha uppdaterat X10:an till 2.3.3 räcker inte batteriet längre än knappt en dag. Ett förfarande som inte skedde innan uppdateringen, och jag har kollat cpu spy där deep sleep fungerar men kanske inte fullt ut. Har gått igenom de få appar som installerade och inget konstigt där.

    Är det någon mer som upplever detta och är det någon som vet vad som kan tänkas vara problemet?

    //T
     
  2. CeeJay

    CeeJay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hade lite problem de första 3-4 laddningarna.. men sen har batteritiden blivit bra mycket bättre för mig!
     
  3. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Min ligger och synkar mot Facebook, har stängt ner all sync jag hittat, men hittar inget sätt att ta bort det, så kanske det är samma för dig.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Normalt tycker jag faktiskt att batteriet har blivit nästan 3 gånger så bättre än under 1.6 och 2.1. Däremot råkade jag ut för det igen, nu för tredje gången på relativ kort tid, att mobilen laddar ur på ett par minuter. Jag hade alltså nästan fullt batteri då plötsligt skärmen slutade svara på tryck. Knappar funkade, men inte skärmen. Måste säga detta har hänt varje gång skärmen hakat upp sig, så har alltså batteriet laddats ur. Förstår inte vad detta beror på? Är det fel på batteriet som kanske är gammalt, eller är det mobilen? Jag vet ju att normalt sett är det en säkerhetsfeature att ladda ur på detta sätt för att inte mobilen skall explodera, eller bli skadad. Någon som vet om det är lugna puckar, eller om man borde köpa nytt batteri, eller lämna in mobilen på reparation iallafall?
     
  5. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Gå in i facebook appen, öppna inställningar och sätt FB till att ALDRIG uppdatera automatiskt, FB kommer fortfarande uppdatera sig så fort appen öppnas, men aldrig i bakgrunden :-)
     
    Stratan gillar detta.
  6. bambam

    bambam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    en guldgruva att gräva i

    Issue 15057 - android - Heavy battery drain after Gingerbread upgrade on Nexus One - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting

    gå in i maps och avaktivera Latitude kan vara en sak, se till att wifi verkligen släcks ner
    när du släcker skärmen en annan sak

    jag hade även K-9 mail som drog en herrans massa kräm syncning drar en hel del
    ett bra program däremot för att kolla vad som drar är: Wheres My Droid Power
    även JuiceDefender samt Currentwidget kan vara bra att ha.

    men du har en hel del tips att testa om du kollar länken ovan....

    Lyckades iaf förlänga batteritiden rejält på min tel
     
    djtaang gillar detta.
  7. perjak03

    perjak03 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också fått problem med batteriet helt plötsligt. Det funkade fint efter uppdateringen till 2.3.3, det hände ingenting efter root, installation av XLoud, Bravida och fps_uncap. Men nu, flera veckor efter senaste programvaruändringen, räcker det plötsligt inte ett dygn. Det är viloläget som drar i särklass mest. Ofta >50%

    Jag installerade Wheres My Droid Power och kunde konstera att det verkade vara, den till synes harmlösa, Blogger-appen som drog kräm. Nu är den avinstallerad och vips är batteritiden tillbaka till det normala.
     
    Last edited: 23 sept 2011
  8. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Aldrig = Push, så då får du meddelande direkt när det händer något. Kan också ta mycket batteri

    Jag upplever att min dara mycket mer batteri nu än på 1.6 och 2.1. När jag installerade Wolfbreak 5.0-rommen var det ännu värre ett par dagar, men nu har den stabiliserat sig och är nog bättre än standard SE 2.3.3. I kväll uppdaterar jag till WB 6-romen
    WB använder t.ex. 245 MHz läget mer än SE-stock. Trots att man kör på Stock-Kernlen.