Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fick att min skall vara klar på posten idag också. Det blir kanske inte så trist onsdag som jag trodde?
     
  2. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Nu är även min inskickad till Mobilife. Batteriproblem och att jag vill ha batteribyte. Får hoppas att de löser det och inte bara skickar tillbaka den utan att göra något som de brukar kunna göra.
     
  3. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fick min tillbaka igår. Det behövs förstås ett par laddningar till för att säga säkert, men jag laddade den efter lunch igår, och efter 22 timmar har jag 25% kvar. Det är så här långt mycket bättre än tidigare i alla fall.

    Telefonen har samma IMEI-nummer, så jag antar att man bara bytt batter. Jag tyckte inte att jag kände igen bakstycket, och telefonen var helt fabriksåterställd, men med 7.1.1 på, så jag vet inte vad de har gjort mer än bytt batteri.
     
  4. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Min lämnades in på Telia igår. Skickades igår, kom fram idag 09.30 till verkstan, 11.30 var den klar och är på väg tillbaka nu. Har den kanske redan imorgon eller måndag då. Nytt batteri och ny display. Om den fungerar fint nu så är det den bästa reparationen jag nånsin varit med om.
     
  5. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Du kan ju testa med AccuBattery och se hur ditt batteri mår, du kommer förmodligen få ett högt värde på mAh. Jag bytte mitt batteri igår (bytte display så passade på när jag ändå hade isär den).
    Tidigare hade jag ca 2800 mAh i kapacitet, nu hamnar jag t.o.m över förväntade 3450 mAh. Men det kommer väl att justera in sig efter ett antal laddningar.

    Ska testa att hålla mig mellan 20 och 80% med detta batteriet och se vad det gör med livslängden.
     
    ftangstrom gillar detta.
  6. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Enligt Accu så ska det ju hålla batteriet längre. Är ju dock svårt att hålla sig där när man laddar på natten och får alltid 100 procent. Och sen dör den på eftermiddagen med 15% kvar :P
     
  7. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja, jag har dock aldrig problem med att batteriet inte håller över dagen. Har alltid ca 30-40% kvar när jag kommer hem från jobbet. Om jag bara laddar till 80% på kvällen kanske jag kommer ha 20% kvar, i värsta fall kan jag ladda på jobbet också.
     
  8. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej jag har också fått problem med batteriet, den stänger av sig spontant fast än man har 50% osv. Enligt accu så har jag ca 2800mah kvar.

    För ett tag sedan tappade jag mobilen :/ och fick en spricka i skärmen, men den fungerar utmärkt ändå. Fick ett prisförslag från Mobylife på 3800kr, de var ju lika mycket som att köpa en ny istället så jag skippade det.

    Nu kontaktade jag Mobylife igen för att få hjälp med batteriet och fick till svar att det ej går på garantin för att jag har skadat skärmen. Det är ju inte det som jag vill åtgärda utan det är själva batteriet, deras försvar är att de måste byta display för att kunna byta batteri.
    Så nu står man här med en telefon som fungerar men man kan inte lita hur länge batteritiden håller. De ger ju en inte något val heller för 3800kr för byte utav skärm går fet bort!

    Jag bor nära deras verkstad i Åkarp så ska besöka de i nästa vecka, kanske bättre kund mottagande än på telefon.
     
  9. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Har du ingen garanti som du kan lämna in den på? Skulle aldrig betala en krona för att få den lagad.
     
  10. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jodå finns kvar garanti köpt Januari 16, men de ville inte ta batteriet på garanti för det är spricka i skärmen och de måste byta skärmen för att byta batteri. Får se vad de säger irl imorgon ☺️
     
  11. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Känns orimligt. Då får de väl byta batteri och sätta tillbaka trasiga skärmen då. Jag fick ju batteri samt skärm bytt men min skärm var inte trasig.
     
  12. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ja, nu har jag gjort några laddningar och allt ser bra ut. AccuBattery rapporterar 103% och 3566 mAh, vilket är mer än vad batteriet officiellt skall ha.

    Allt känns helt ok, så nu får nog telefonen leva ett bra tag till!

    Och som någon tidigare srkev, extremt snabb och effektiv service hos MobyLife som fixade detta snyggt, snabbt och otroligt effektivt. Tack för det!
     
  13. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Skönt!

    Var inne på att skrota min efter att jag kraschade skärmen. Men med ny skärm, batteri och baksida så känns det som en ny telefon igen. Kan den få hänga med ett år till eller så.
     
  14. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej!
    Är det ett garantiärende du gjort hos Mobylife eller en reparation?
    Jag frågar därför att mitt batteri har blivit så dåligt. Jag lider dock inte av avstängningsproblemen utan endast att det laddar ur snabbt och jag vill därför byta, beroende på vad det kan kosta.
     
  15. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej igen!
    Var förbi Mobylife i förmiddags, försökte förhandla med dem men de gick ej haha, batteriet gick ej på garantin för att skärmen var sprucken.
    De kom någon sorts chef som ville hjälpa till, han kollade på det första prisförslaget då det skulle gå på 3800:- och sa det är ju helt fel.
    De har nu ändrat priser from December.

    Så jag fick skärmen utbytt + ny baksida och batteri till priset för 1600:- vilket inte var så farligt :).
    Fick givetvis tillbaka garantin igen.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  16. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Man kan alltså lämna in reparationsärenden hos dem som privatperson? Är dom snabba?
    Det lär ju som ett överkomligt pris för de åtgärderna. Jag tycker att det är svårt att hitta nån som reparerar 6p.
     
  17. Droid119

    Droid119 Guest

    Dem flesta återförsäljare och tillverkare anlitar Mobylife så ja.
     
  18. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ja, det var ett garantiärende i mitt fall. OCh som sagt, de verkar ha bytt skärm och bakstycke också. Jag vet inte vad som är kvar av den gamla telefonen, men jag har samma IMEI-nummer, så jag antar att det är samma moderkort.

    Trist att de inte vill byta batteri med trasig skärm. Jag förstår hur de tänker, men hade de varit lite smarta så hade de försökt hitta någon lösning på detta ändå. De skulle de nog vinna på i längden.
     
  19. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja man kan lämna in som privat person, kan man inte lämna den på plats så kan man nog skicka den till dem med!
    De burkar vara rätt snabba om de har delarna inne. De bjöd mig på snabb service i och med jag betalade så det tog en tjugo minuter.
     
    patrickl gillar detta.
  20. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vad är bäst, lämna in via Mediamarkt eller direkt till t.ex. Mobylife? Min Nexus 6P har stängt av sig 3-4 ggr senaste veckan med allt mellan 30-70% batteri kvar. Alltid när jag varit ute. När jag försöker starta den igen har den varit på 2% och stänger av sig igen precis efter uppstart.

    Den fyller 1 år i juni månad.

    Edit: Blev Mobylife. Lade upp ett ärende hos Mediamarkt och fick ngt autosvar att deras kundtjänst tar ovanligt lång tid på sig att svara. Sedan med tanke på att Mediamarkt förmodligen kommer försvinna från Sverige snart så känns det lite vanskligt att lämna in något till dem.
     
    Last edited: 28 feb 2017