Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. Anders2

    Anders2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är en Huawei Y6 II Compact, köpt för 995 på telia. Startade en tråd: https://swedroid.se/forum/threads/huawei-y6-ii-compact.143284/ men får inga svar då det är få som verkar ha den telefonen, vet inte om den tråden passar bättre i någon annan forumdel dock.
     
  2. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Eftersom vi med nexus 6p blir så bra bemötta av tillverkarens egen kundservice så tycker jag att du ska höra med dom du med trots att du har en enklare modell. Här kommer telefonnummer :teeth:
    Tel: 08 512 555 55
    Måndag – Fredag: 8-19, Lördag: 10-15
    språk: Svenska, English
     
  3. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Nu är den klar på verkstaden. Bara att vänta på att den kommer tillbaka nu [emoji3] Nytt skärmskydd beställt igår också [emoji106]
    Arbetsrapport: Byte av framsida komponenter inklusive batteri. Kontroll av program, funktioner, knappar, ljud, display och touchrespons ok. Test av samtal ok. Test av laddning ok. Test av wifi ok.
     
  4. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    7.1.2 + nytt batteri = 40% kvar kl 21 på kvällen efter en full jobbdag och en trackad löprunda med Spotify på kvällskvisten. Me like! (och SoT här ca 1:50 )[​IMG]
     
  5. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Grattis!

    Normalt brukar jag ladda om nätterna, men häromnatten gjorde jag inte det. Då hade inte Doze slagit till, utan telefonen drog bra med ström hela natten.

    Hur fungerar Doze egentligen? Jag tycker att det ofta är riktigt bra, men varför misslyckas den med att lägga telefonen i vila?
     
  6. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Andra omgången på service. Bytt kretskort (igen) och batteri (samt skärm). Ska bli spännande att se om den fortsätter stänga av sig själv.
     
  7. Stoneh

    Stoneh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft problem med att mobilen stänger av sig sen tidig vinter 2016. Värst var problemen i början när det var kallt. Nu på slutet har den stängt av sig både utomhus och inomhus i värme. Oftast har den dött när batteriet varit under 40% och när jag startat Google maps eller kameran.

    Provade att mäta batteriet med AccuBattery och fick resultatet att det hade mellan 2100 och 2500 mah kapacitet kvar. Sen jag började mäta har jag förstått att batteriet är helt slutkört efter ca ett års användning (köpte min december 2015).

    Vad den låga kapaciteten beror på går förstås inte att säga. Förmodligen en kombination av snabbladdning och dålig batterikvalitet.

    Min garanti har gått ut och jag har inte orkat utnyttja den ytterligare tid man har att klaga som ryms inom konsumentköplagen. Tappade min enhet endast en månad efter inköp och den fick en skada i chassit och en liten spricka i glaset. Därför känns det inte heller aktuellt att reklamera.

    Beställde istället ett nytt originalbatteri för endast 170 kr med frakt inräknat på ebay. Har nyss installerat det på egen hand. Visst problem med att få bort de fastklistrade "luckorna" på baksidan (kameraglas och plastbit längst ner). När väl de var avlägsnade så gick det ganska lätt att byta ut batteriet med hjälp av guide på Youtube. Batteriet satt också väldigt hårt fastklistrat så det var lite svårt att bända loss.

    Med batteriet på plats har jag bara laddat en gång och då visar AccuBattery ca 3400 mah i kapacitet.

    Jag har ingen information än om mobilen stänger av sig eller inte men jag tror att batteribytet ska göra att mobilen nu fungerar som vanligt igen.

    Gör den inte det har jag ändå bara lagt ut 170 kr.

    Blir nog min sista Googlemobil och lär inte köpa Huawei igen.

    Skulle vara bra om Google inför ett läge i Android där man kan välja snabbladdning eller långsam laddning.
     
  8. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min från mobylife i förra veckan. Fungerar mycket bra:) Dom bytte Skärm+batteri trots att telefonen var ca 16 månader Gammel. Tummen upp till Huawei-supporten och moybylife.
     
  9. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Det kan den omöjligt ha gjort, eftersom det är två års garanti.

    Det verkar ha varit väldigt smidigt för dom som lämnat in sin mobiler p.g.a batteriproblem, färdig på någon dag bara.
     
    jnsson gillar detta.
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Fick tillbaks min idag med bytt batteri & skärm, som ny! Hade det klassiska problemet men ska erkänna att det bara hänt tvåan gånger att den stängt av sig vid 40-50%. Däremot så har ju skärmtiden blivit urusel, max lite över 3 timmar i slutet. Nu hade jag idag 53% kvar efter 3.25 timmars skärmtid så nu är den som när den var ny, har hyfsad batteritid ;-)

    Det mest markanta är dock att skärmen är klart bättre än den gamla som sedan den var ny hade den där mysko nyansen som förändrades åt alla håll och kanter när man vinklade pyttelite, bytte ut den 2ggr tills Elgiganten sa stopp. Får väl leva med det tänkte jag. Denna är dock klart bättre i den frågan, faktiskt i klass med min gamla S3 som jag kört som backup medan denna varit borta ;-)
     
  11. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Också gjort samma sak nu. Aldrig fått så bra support som hos Huawei. Inga konstigheter, allt på garantin. Även batteriet på två år(!). Ny skärm, nytt batteri och nya antenner (hade även problem med BT). Hade 92% kvar när jag kom fram till jobbet i morse, innan bytet brukade jag ligga på runt 70%. Och de wipe'ade inte heller enheten som brukar vara det första man gör på supporten, trots att jag till och med kör den öppna betan av Android N.
     
  12. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Köpte min via Google och har nu reklamerat den för batteriproblem som många haft. De skickar nu en refurbished till mig. Hoppas den är i bra skick! Det är som är bra att jag har min kvar och skickar tillbaka den när jag får en nygammal. Köpt dec 2015.
     
    larmar01 gillar detta.
  13. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Kanon att de inte wipar, jag ska skicka in min och då behöver jag inte vara orolig att de wipar min! Jag skickat in en Samsung platta 2 ggr för att byta hemknapp, båda gångerna wipade de plattan, oerhört irriterande...
     
  14. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Funderar på de där med nya antenner, är det något som skulle kunna lösa mina WiFi problem? Kan sitta uppkopplad längre stunder, allt funkar och sen plötsligt så fungerar inte trådlösa anslutningen alls, går man över till mobildata så fungerar det precis som de ska. Eller är det något fel med routern? (Brukar få samma fel både hos mig och hemma hos mamma när man är på besök)
     
  15. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ingen aning. Blåtanden blev ingen skillnad för min del, det är väl designen på chassit som ställer till det så att det inte funkar så bra.
     
  16. Rillekille

    Rillekille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Mobylife har haft min Nexus 6P i två veckor nu... :-(
    Saknar en reservdel som det enligt dem normalt är en dags leveranstid på.
    Inte heller kan de uppge ett förväntat leveransdatum för den saknade delen.
    Ingen vidare support direkt! :-(
     
  17. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Fick meddelande om att jag kunde hämta min refurbished 6p från Google på kiosken. Leverans av Schenker. Paketet kändes lätt. För lätt. Det var... tomt! Försöker nu komma fram till Googles support men efter 1,5 h i kö så är nu supporten stängd. Personalen på kiosken är mina vittnen och såg när jag öppnade paketet. Aprilskämt big time! [​IMG]
     
    bernard gillar detta.
  18. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Surt, hoppas att det löser sig!
     
  19. kundservicegubben

    kundservicegubben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min nyss till Mobylife för att åtgärda batteriproblemet, den fixades samma dag och är nu på väg tillbaka till mig. Låter konstigt att de inte kan få fram delar till dig. Värt att tänka på är att om reparationen tar för lång tid, i.e. ungefär/cirka mer än 14 dagar på plats på verkstaden, kan du kräva att få din telefon krediterad/utbytt till en ny. Dock måste nog din ÅF ställa det kravet.
     
    Rillekille gillar detta.
  20. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Jag skickade in min i fredags, fick tillbaka den idag med nytt batteri och ny skärm. Ska bli spännande att se om problemet är löst!

    Hatten av för Huaweis okomplicerade sätt att hantera reklamationen och snabba reparation!