Har testat och kopplat in usb OTG och 4 ports hub och det drar rejält med den också men då är det lite mer saker inkopplat samma tangentbord som ovan men kopplat ur den trådlösamusen som går till samma mottagare. Kopplat in en annan trådlösmus en Logitech G602 och dess nano-usb mottagare (bara den musen) och den funkade direkt (trots att den bara har drivrutiner för win7,8,10 (ej XP kan ej använda den där mer) men såklart är Logitech Gaming software och alla det gör inte använt, men den duger till att navigera Samsung Galaxy S7 samt att DPI knapparna funkar vilket är smidigt.
Ett nytt billigt usb 3.0 minne 16 Gb för 79 kr kopplade jag till en port och hade lagt in en 4K video från youtube som jag laddat ner till 2K video i 1440p liksom min 27" monitor samt S7 kan använda den upplösningen. Det funkade perfekt och spela upp med VLC, inte ett hack och hur mycket detaljer som helst.
Det drog inte speciellt mycket batteri än att bara ha prylarna inkopplade till usb hub och kopplade dessutom in en HP 6P Laserjet skrivare och med appen PrintShare funkade den direkt, drog ur den och kopplade in en Canon S9000 bläckstråle skrivare och den appen hämtade en driver till den och sen kunde jag skriva ut på den med (test sida, färgerna var dock inte perfekta men det går kanske att tweaka senare). Det kanske inte är jätte användbart hemma då den valiga datorn fixar de utskrivna ändå, men man kan om man vill ta med andra skrivarare (som är mindre än de här stationära tunga skrivarna) och som jag sett på youtube kan kopplas till en "inverter" som är koplad till bilens ciggarett-uttag så har man en mobil-skrivare jobbet, etc.
Sammantaget så drar det lite mer men om man är ute och har med mobilen kan man ha med sig usb minnen, trådlösatangentbord & mus och annat och koppla in dem vid behov då de drar en del batteri om allt är inkopplat samtidigt. Har en Powerbank 6000 mAh som då kan ladda mobilen efter en sådant användade. Hade dock velat ha den inkopplade samtidigt men det får bli en annan dag, om det funkar.
Har sett att det finns endel usb hub som har on/off knappar på varje port, vilket skulle vara bättre för att få ner strömförbrukningen, vet dock inte hur säkert det är med usb-minnen då jag först igår hittade en guide hur man går tillväga och var man hittar, "tabort säkert", på en android mobil.
Har innan bara stoppat VLC och stängt filhanterarna som jag använt, men har sett på detta och andra forum trådar om där problem inträffat, så jag har väl bara haft tur. Det blir lite krångligare att spara batteri men det går bra.
Har tagit några screenshots men har inte loggat in med mobilen än på swedroid så det får bli lite senare.
Batteritiden verkar bra normalt sett utan usb OTG och dess prylar men då jag testar titt som tätt med dem så blir battrikurvan lite ryckig men har koll på det nu.
PS det kanske hade varit bättre med en separat tråd för usb OTG och olika tillbehör samt hur batteritiden kan förbättras etc då det blir väl mycket OT för den här tråden då det är ett helt annat användningssätt för S7.
Last edited: 5 april 2016