Problem: Batteritid krångel

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Höslöken, 9 apr 2018.

  1. Höslöken

    Höslöken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla på Swedroids forum!

    jag har nu haft min samsung galaxy s8+ i snart 9 månader och generellt sett fungerar den exakt som den ska och jag är väldigt nöjd! Däremot är batteritiden ett väldigt stort problem. Min SoT varje dag ligger på runt 3 timmar, och det är oftast med medium batterisparläge (sämre upplösning, m.m). Utan sparläget ligger SoT ännu lägre. Kan adda screens efter idag men hittills ser dagen rätt normal ut och jag har 77% med 35min SoT.

    Undrar om detta är nog för att reklamera varan, och om batteriproblemet är något som inte bara är unikt mig? Kan också tillägga att jag har några sprickor i skärmen, vilket eventuellt kan bidra med att kyla ned batteriet men det är inget jag tror bidrar. Passerad tid efter senaste laddning är 3h, men minns att batteriet knappt drog någonting vid viloläge förut men nu dras mycket!

    Tack för svar!
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Om du har sprickor i skärmen kommer du inte kunna reklamera någonting enl min uppfattning av garanti. Hade en S8+ och upplevde ändå batteriet som ok, oftast när man har batteri problem är det inget hårdvarufel i telefonen. Oftast beror det på någon app som strular. Finns flera trådar som behandlar batteriproblem, kolla genom dom för tips vad du kan göra
     
  3. trenton

    trenton Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Med sprickor i skärmen kommer du tyvärr inte kunna nyttja varken garanti eller reklamationsrätt..
     
  4. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Lämna in den för byte av skärmglas, då byter de även batteri.

    Blir det inte bättre så kan du ju då iaf sälja en hel telefon.